انتقادها از ناکارایی ادارۀ محلی هرات در مصرف بودجه

گزارشگر:شنبه 2 جدی 1396 - ۰۱ جدی ۱۳۹۶

ناهید فرید، عضو مجلس نماینده‌گان در گفت‌وگویی ویژه با سلام‌وطندار از ناکارایی حکومت محلی هرات انتقاد می‌کند و می‌گوید، این اداره نتوانسته ۷۷ درصد بودجۀ انکشافی‌اش را مصرف کند.
در حالی که اداره‌های محلی هرات علت مصرف‌نشدن بودجۀ‌شان را عدم ارسال آن از سوی وزارت‌خانه‌ها می‌دانند، بانو فرید می‌گوید، هر یک از اداره‌های محلی در قبال نرسیدن بودجۀ‌شان مسؤول‌اند و باید نماینده‌گان‌شان در مجلس را در جریان بگذارند. به گفتۀ خانم فرید، برخی از اداره‌های محلی هرات صرف ۳ درصد از بودجۀ انکشافی‌شان را مصرف کرده‌اند که رقم خیلی کمی است.
این عضو مجلس نماینده‌گان از کم‌کاری والی هرات انتقاد می‌کند و می‌‌گوید، او برای جلوگیری از آشکارشدن ضعف‌ها و کاستی‌هایش نمی‌خواهد اعضای شورای ولایتی و مجلس نماینده‌گان در نشست‌هایش حضور داشته باشند.
اما جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات ناکارایی ادارۀ محلی در پی‌گیری ارسال بودجه از سوی حکومت مرکزی را رد می‌کند و می‌گوید، چندین نشست را با رییسان اداره‌های محلی پیرامون ارسال بودجه از سوی وزارت‌خانه‌ها برگزار کرده‌اند، اما حکومت مرکزی در این زمینه توجهی نکرده است.
آقای فرهاد نیز از وکلای هرات در مجلس نماینده‌گان می‌خواهد که در راستای ارسال بودجۀ سال مالی پیش‌رو با اداره‌های محلی این ولایت همکاری کنند.
عدم ارسال بودجه یکی از چالش‌های اساسی در هرات است که از چند سال به این‌سو حل‌ناشده باقی مانده است. به گفتۀ آگاهان اقتصادی، عدم ارسال بودجۀ انکشافی هرات سبب توقف یا کندی کار پروژه‌ها شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.