برمک: جلو خلاف‌‎ورزی‎ها را می‎گیریم

گزارشگر:یک شنبه 3 جدی 1396 - ۰۲ جدی ۱۳۹۶

مقام‌ها در وزارت امور داخله، از مداخله‌ها در امور این وزارت سخن مى‌زنند؛ اما مى‌گویند که جلو چنین غیرقانونى‌ها را مى‌گیرند.
وزیر داخله در نشست تسلیم‌دهى «نصاب ارتقاى رتب» براى قوماندانى تحصیلات عالى و رهبرى پولیس، گفت که این نصاب، قبلاً شامل شانزده مضمون mandegar-3بود؛ اما تعداد مضامین آن بعد از بازنگرى به ١٢ مضمون تقلیل یافته است.
ویس احمد برمک که حدود دو هفته پیش، به حیث وزیر امور داخله راى اعتماد مجلس را گرفته است، در سخنرانى خود از مداخله در امور پولیس یاد کرد.
وى افزود در محلى که زندگى مى‌کند، یک کلپ به نام (کابل کلپ) است و مردم از آن شکایت داشته به او گُفته‌اند که در این کلپ، هرشب شراب خورده مى‌شود و صداى فیر از آن شنیده مى‌شود.
او گفت که پولیس حوزه دهم، چند شب قبل پس از آن‌که از این کلپ صداى فیر شنیده شد، دوازده تن را در این کلپ بازداشت کرده؛ اما فرداى آن شب څارنوالان، پولیس یادشده را مورد بازپرس قرار دادند و مى‌گفتند که این افراد، چرا بازداشت شده‌اند.
وى در مورد چگونگى بازداشت ١٢ تن جزئیات نداد؛ اما با انتقاد از این اقدام دادستانی افزود: «شما در هرگوشه دنیا بروید؛ هرنوع عمل جرمى و یا برخورد مشکوک که به حیث یک جرم قلمداد شود و نظم عامه را مختل کند، باید پولیس مداخله کند.»
وزیر داخله گفت ویدیویى را دیده است که چند روز پیش، در یکى از حوزه‌هاى پولیس کابل، یک تن از وکلا و یک زورمند، با آمر حوزه از زور صحبت مى‌نمودند و آمر حوزه را توهین و تحقیر مى‌کردند.
به گفته او، این دو تن سرانجام آمر حوزه را اختطار مى‌دادند و بالاخره آمر یادشده با آنان «جورآمد» کرد.
وزیر داخله در مورد این جورآمد نیز جزییات نداده افزود: «حاکمیت قانون در کشور ما هنوز هم به شکل شاید و باید و مطابق با قانون اساسى رعایت نمى شود، در یک جاى مشکل پیدا میشه، ما خود ما قانون را نقض مى کنیم، یا در حق خود و یا در حق هموطنان ما، رعایت یک سان قانون وجود ندارد.»
به گفته برمک، یکى از کارهاى اساسى وزارت داخله، این خواهد بود که تمام پولیس خدمتگار مردم باشند، با مردم مسلکى عمل کنند و از صلاحیت‌هاى قانونى شان با مجرمین استفاده کنند.
محمد اسماعیل سهاک معاون قوماندانى تحصیلات عالى رهبرى پولیس، که در نشست دیروز صحبت مى کرد، نیز از مداخله در جلب و جذب استادان و محصلین در این نهاد شکایت نموده، از رهبرى وزارت خواست که جلو این چنین مداخله ها را بگیرد.
همچنان وى از وزیر امور داخله خواست که در جهت ایجاد لابراتوارها، میدان‌هاى انداخت و مراکز تحقیقاتى در قوماندانى تحصیلات عالى و رهبرى پولیس، توجه داشته باشند.
وزیر امور داخله گفت که براى رفع نیازمندى ها اقدام مى کند و جلو هر نوع مداخله در امور این وزارت را مى گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.