اسماعیل خان به ارگ: سیـاست حـذف را کنـار بگـذاریـد

گزارشگر:دوشنبه 4 جدی 1396 - ۰۳ جدی ۱۳۹۶

محمداسماعیل خان، یکی از فرماندهان جهادی در غرب افغانستان و وزیر پیشین انرژی و آب کشور، نسبت به برکناری عطامحمد نور، والی بلخ واکنش نشان داده و این کار را به ضرر آینده کشور دانسته است.
او حکومت افغانستان را به خویشتن داری دعوت کرده و خواسته تا این موضع خود را تغییر دهند.
mandegar-3این فرمانده جهادی امروز در یک کنفرانس خبری به صورت قوی از یار قدیمی‌اش، عطامحمد نور حمایت کرد.
محمد اسماعیل، برکناری والی بلخ را زمینه ساز نا آرامی‌ها در کشور و به خصوص منطقه شمال افغانستان می‌داند و می‌گوید در شرایطی که نگرانی‌های زیادی از آینده کشور وجود دارد، نباید تصمیمی عجولانه از جانب حکومت گرفته شود.
وزیر پیشین انرژی و آب کشور همچنین گفت: برکناری عطامحمد نور از مقامش به رشد داعش و طالبان در کشور می‌انجامد و می‌تواند بحرانی بزرگتر را به بار آورد.
وی به رییس جمهور و سران خارجی مستقر در افغانستان توصیه کرد که دست از سیاست حذف بردارند و نگذارند که اوضاع کشور رو به وخامت برود.
او تاکید داشت که این چنین سیاست‌ها، افغانستان را به سمت وضعیتی مشابه عراق و سوریه می‌برد.
این رهبر جهادی همچنین با بیان اینکه حزب جمعیت اسلامی افغانستان دارنده ۵۰ درصد حکومت وحدت ملی است، تاکید کرد که عطامحمد نور از جمله مسئولان اصلی حزب است و مواضع حزب جمعیت مواضع او میباشد.
وی گفت: نباید رئیس جمهور حق مردم افغانستان، همان چیزی که حزب جمعیت اسلامی پیگیر آن است را نادیده بگیرد.
این فرمانده جهادی همچنین با کنایه به داکتر عبدالله، رئیس اجرایی حکومت افغانستان، گفت که آقای عبدالله با حمایت و قدرت حزب جمعیت اسلامی به قدرت رسید ولی نتوانست که کار خاصی را انجام دهد.
اسماعیل خان در کنار این با گوشزد به آن دسته از نمایندگانی که ادعا کرده بودند، کار رئیس جمهور قانونی است، گفت: «کدام کار قانونی است؟ شما باید بدانید که همین لحظه فعالیت حکومت وحدت ملی، یک کار غیر قانونی است، در کجای قانون ما چنین حکومتی را داریم؟ این یک حکومت مصلحتی میباشد که در قانون هیچ جایگاهی را ندارد.»
روز گذشته هم عطامحمد نور در یک همایش بزرگ در مزار شریف، گفت که برکناری از مقام ولایت بلخ را نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.