رییس ستاد ارتش: نمـاینـدۀ ویـژۀ روسیـه در امـور افغـانستان بیمـار است

گزارشگر:سه شنبه 5 جدی 1396 - ۰۴ جدی ۱۳۹۶

وزارت دفاع ملی ادعای نماینده ویژه روسیه در مورد گسترش نفوذ داعش در افغانستان را رد کرد.
جنرال محمد شریف یفتلی رییس ستاد ارتش کشور در مورد اظهارات ضمیر کابلوف نمایده ویژه روسیه در افغانستان گفت: «من اظهارات کابلوف را تایید mandegar-3نمی‌کنم که گفته ۱۰ هزار داعشی در افغانستان حضور دارد؛ این اظهارات اصلاً قابل قبول نیست».
آقای یفتلی که در نشست استجوابیه روز دو‌شنبه (۴ جدی) مجلس نمایندگان صحبت می‌کرد، افزود، کابلوف مریض است و با این گونه اظهارات خود می‌خواهد در افغانستان چالش‌های بیشتر ایجاد کند.
به گفته وی، شمار جنگجویان داعش در سراسر افغانستان بیشتر از ۲ تا ۳ هزار نفر نیست.
او در مورد انتقال افراد داعش توسط چرخبال‌های ناشناس نیز گفت که چرخبال‌های نیروهای امنیتی افغانستان با استفاد از شب در مناطق زیر اداره طالبان برای انجام عملیات نشست و برخواست دارند و مردم فکر می‌کنند که این چرخبال‌ها افراد داعش را انتقال می‌دهند.
رییس ستاد ارتش کشور تاکید ورزید که گروه داعش در هر نقطه افغانستان سرکوب می‌شود.
آقای یفتلی در خصوص گسترش نفوذ داعش در شمال کشور نیز گفت: «تروریستان داعشی در شمال کشور چنان ضربه ای از سوی نیروهای امنیتی متحمل خواهند شد که در هیچ جای چنین ضربه ای نخواهند خورد».
این در حالی است که روسیه از فعالیت های گروه داعش در افغانستان به شدت نگران است.
ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در افغانستان اخیراً گفته است که شمار افراد وابسته به داعش در افغانستان به ۱۰ هزرا نفر رسیده است و این گروه در حال گسترش فعالیت های خود در شمال افغانستان است.
آقای کابلوف همچنین گفته است که دولت افغانستان و نیروهای ناتو مستقر در افغانستان تا هنوز درمورد ابهاماتی که گفته می شود افراد داعش توسط چرخبال های ناشناس شبانه به برخی ولایت های افغانستان منتقل می شود، وضاحت نداده است.
شماری از نمایندگان در نشست امروز دوشنبه مجلس نیز گروه داعش را خطری جدی برای افغانستان و منطقه عنوان کردند و از حکومت خواستند که این تهدید را جدی بگیرد.
نمایندگان خاطرنشان کردند که قضیه سوریه نباید در افغانستان تکرار شده و افغانستان میدان جنگ قدرت های بزرگ جهانی قرار گیرد.
این در حالی است که دولت روسیه در افغانستان متهم است که با طالبان ارتباط دارد و این گروه را حمایت و تسلیح می کند؛ اما روسیه نیز ارتباط با طالبان را تایید کرده ولی هرگونه کمک مالی به گروه طالبان را رد کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.