وزارت داخله: از تجمع در مرکز تبیان آگاه نبودیم

گزارشگر:یک شنبه 10 جدی 1396 - ۰۹ جدی ۱۳۹۶

وزارت امور داخله می‌گوید که بدون همکاری و هماهنگی مشترک جلوگیری از حملات انتحاری دشوار است.
پس از گذشت دو روز از حمله بالای مرکز فرهنگی تبیان که ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت، اکنون وزارت امور داخله می‌گوید که بدون همکاری مردم mandegar-3جلوگیری از این‌گونه حملات مشکل است.
نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی این وزارت روز شنبه گفت هر چند تدابیر امنیتی اتخاذ شده اما برای جلوگیری از حملات انتحاری و انفجاری به کار مشترک نیاز است.
به گفته وی، به هیچ مسوول امنیتی در مورد اجتماعی که در مرکز فرهنگی تبیان صورت گرفته بود، اگاهی داده نشده بود.
او افزود: «در مورد برگذاری تجمع جوانان در محلی که رویداد صورت گرفت، هیچ گونه هماهنگی با مسئولین امنیتی صورت نگرفته بود، در حالی‌که این همکاری می‌تواند ما را در تامین امنیت کمک کند. متأسفانه حملات انتحاری پیچیده‌گی خود را دارد و مشکل است به ساده‌گی موضوع حل می‌شود تا این‌که همکاری نباشد و نهاد های کشفی و استخباراتی تقویه بیشتر نشود.»
این در حالیست که روز پنجشنبه یک حمله انتحاری خونین در مرکز فرهنگی تبیان در غرب شهر کابل صورت گرفت که به گفته وزارت داخله در نتیجه آن ۴۱ تن کشته و ۸۴ تن دیگر زخمی شدند، درحالیکه برخی رسانه ها رقم ۵۰ کشته و ۹۰ زخمی اعلام کرده اند.
مسئولیت این حمله را گروه داعش به عهده گرفت.
در مرکز فرهنگی تبیان بیشتر جوانان شیعه گردهم می‌آمدند.
این در حالیست که وزارت داخله افغانستان در جریان ماه محرم سال روان به‌خاطر تامین امنیت مکان‌های مذهبی به شماری از جوانان شیعه سلاح توزیع کرد؛ اما گفته می‌شود که این طرح نیز نتیجه‌یی نداده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.