وزیر دفاع پاکستان: حصار می‎کشیم، کار دیگر نمی‏‎توانیم

گزارشگر:دو شنبه 11 جدی 1396 - ۱۰ جدی ۱۳۹۶

وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد دولت افغانستان بر بخش بزرگی از خاک این کشور سیطره ندارد بنا بر این امریکا در پاکستان نه بلکه در خاک افغانستان با تروریسم مبارزه کند.
خرم دستگیر وزیر دفاع پاکستان یه یک شبکه محلی تلویزیون در این کشور گفت پاکستان نمی‌تواند به خاطر افغانستان در خاک این کشور جنگ به راه mandegar-3اندازد و با کسی درگیر شود.
پیش از این نیز اسلام‌آباد در واکنش به درخواست افغانستان برای هدف قرار دادن مراکز مخالفان مسلح دولت در خاک کشورش گفته بود که پاکستان اجازه نمی‌دهد جنگ افغانستان به این کشور کشیده شود.
به گزارش «نیشن»، وزیر دفاع پاکستان تاکید کرد: این مسئله که مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان وجود دارند دور از حقیقت است زیرا دولت اسلام‌آباد سازمان‌های تروریستی در این کشور را سرکوب کرده است.
وی افزود: ما با صراحت به آمریکا گفته‌ایم که نباید در خاک پاکستان با تروریسم مبارزه کند بلکه برای مبارزه تروریسم در افغانستان تلاش کند زیرا اسلام‌آباد تمام تروریست‌ها در خاک این کشور را نابود کرده است.
دستگیر اظهار داشت: بخش بزرگی از خاک افغانستان در اختیار دولت این کشور نیست در نتیجه دولت کابل نیز به مبارزه با تروریسم در خاک این کشور تمرکز کند.
وزیر دفاع پاکستان گفت: ما خواستار برقراری ثبات و امنیت در افغانستان هستیم و اگر مقامات افغان درباره مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان اطلاع دارند با ما در نابودی آن همکاری کنند.
پیش از این نیز، جنرال آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرده بود آنها حصار مرزی در خط دیورند با افغانستان را می‌سازند و کاری بیش از این برای مبارزه تروریسم نمی‌توانند انجام دهند.
وی تاکید کرده بود که ارتش پاکستان به منظور مدیریت موثر مرزهای مشترک با افغانستان کار ساخت پاسگاه‌های امنیتی و حصار مرزی در خط دیورند را آغاز کرده است.
این در حالی است که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان به حمایت از شبکه حقانی متهم است و مقامات آمریکایی نیز همواره از دولت پاکستان خواسته‌اند تا علیه تروریست‌ها در خاک این کشور اقدام کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.