تیرباران هفده نیروی خیزش مردمی در بلخ

گزارشگر:دو شنبه 2 دلو 1396 - ۰۱ دلو ۱۳۹۶

mandegar-3مقام‌های امنیتی در بلخ تأیید کردند که طالبان دیشب ۱۷ نیروی خیزش مردمی و یک پولیس محلی را در روستای «نو قشلاق بزبای» ولسوالی شولگره این ولایت تیرباران کردند.
عبدالرزاق قادری، آمر امنیت پولیس بلخ به صدای امریکا گفت، این رویداد به اثر خیانت یک تن از افراد خیزشی در این روستا صورت گرفته است.
او افزود: «حوالی ساعت ۱:۴۰ شب در قریه بزبای ولسوالی شولگره که در ۳۷ کیلومتری جنوب غرب ولسوالی شولگره قرار دارد، دشمن با استفاده از خیانت یک تن از افراد خیزشی دشمن در قریه دخول اجرا می‌کند، ۱۸ تن از خیزش‌های مردمی با یک پولیس محلی شهید است».
از سوی هم سراج‌الدین عابد، ولسوال شولگره ولایت بلخ به صدای امریکا گفت این افراد ملکی بودند «اینهاافراد ملکی اند، ما خیزش مردمی کدام نفری نداریم در آنجا که چوکات باشد؛ اما دایماً که سر شان صدا می‌شد به همکاری نظام حمایت می‌کردند. اما در چوکات خیزش‌های مردمی نبودند، چرا که ما در رتبه چهارم خیزش مردمی را داریم اما اینها پیش ما افراد ملکی بودند».
به قول ولسوال شولگرۀ ولایت بلخ، این افراد دیشب در یک مهمان خانه گرد هم آمده بودند که تیرباران شدند.
روستای بزبای در ولسوالی شولگر ولایت بلخ با ولایت سرپل هم‌مرز می‌باشد.
عبدالرزاق قادری آمر امنیت پولیس بلخ از شناسایی عاملان این رویداد نیز خبر داد؛ اما در این مورد جزئیاتی ارائه نکرد.
از سویی هم، طالبان در پیامی به رسانه‌ها مسؤولیت این رویداد را به‌ عهده گرفته اند.
در پیام طالبان آمده است آنها در حمله شب گذشته شان یک پوسته را فتح کرده و حمیدالله قوماندان را با ۱۸ تن دیگر کشته اند.
مقام‌های محلی در بلخ نیز تأیید کرده اند که یکی از بزرگان محلی به نام حمیدالله با یک پسرش عبیدالله، نیز در بین کشته‌شدگان شامل اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.