اعتراض تحسین‎بر انگیز یک جوان در کابل

گزارشگر:چهار شنبه 11 دلو 1396 - ۱۰ دلو ۱۳۹۶

یک جوان دیروز در شهر کابل، در اعتراض به افزایش حملات اخیر، دست به اعتراض نمادین زد. این جوان که احمد خالد بخشی نام دارد، بدنش را سرخ رنگ کرده و با حمل شعارهایی که بیشتر جوانان در آن به دلیل سکوت‌شان در مقابل حملات اخیر، کوبیده شده است، دست به اعتراض مدنی زده است.
mandegar-3آقای بخشی، در هوای سرد با بدن برهنه در نقاط مختلف شهر کابل رفته و به گونه‌یی از مردم خواسته است که نسبت به افزایش حملات اخیر بی‌توجه نباشند.
او در شعارهایش که با خود حمل می‌‌کرد، نظاره‌گر بودن شهروندان کابل و افغانستان را نسبت به حملات اخیر، به چالش کشیده و به این وضعیت انتقاد کرده است.
احمد خالد بخشی، در شعارهایش نوشته است: «ما این جا باید همیشه لباس سیاه بپوشیم. این جا سرزمین مرگ‌های بی انتهاست.»
او در شعارهایش گفته است که از مردمی که همواره در رسانه‌ها به تقبیح رویدادهای انتحاری و حملات گروهی از سوی سران دولتی گوش می‌دهند خسته است.
در بخش دیگری از شعارهای او از تعصبات حاکم در افغانستان انتقاد شده است. این جوان می‌گوید که مردم افغانستان شهامت گذشته را ندارند و فقط منتظر اند که چه زمانی هدف قرار می‌گیرند و نوبت شان می‌رسد.
این اعتراض مدنی غافل گیر کننده پس از سه حمله قدرت مند در کابل صورت می‌گیرد که در آن نزدیک به ۱۵۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۳۰۰ نفر دیگر زخمی گردیدند.
بسیاری از کاربران شبکه‏های اجتماعی و شهروندان اعتراض آقای بخشی را تحسین کرده‎‏اند.
حملات اخیر که بیشتر قربانیان آن غیر نظامیان بودند و مکان های بسیار استراتیژیک مانند جاده وزارت داخله پیشین، هوتل انترکنانتیننتال و فرقه ۱۱۱ کابل در نزدیکی دانشگاه مارشال فهیم هدف قرار گرفتند، به شدت مردم را وحشت زده کرده است.
این در حالیست که برخی از نهادهای سیاسی – مدنی، فرا خوان یک راهپیمایی بزرگ داده اند و گفته می شود در یکی دو روز دیگر، کابل شاهد اعتراضات گسترده مدنی خواهد بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.