درخشش موتای کاران بامیان در مسابقات کشوری

گزارشگر:چهار شنبه 2 حوت 1396 - ۰۱ حوت ۱۳۹۶

mandegar-3در مسابقات ملی رشتۀ موتای که در سطح ۳۴ ولایت کشور برگزار شده بود، سید جمال سادات و محمد حسین وکیلی از بامیان توانستند دو کمربند طلا را از آن خود کنند.
در مراسمی که به منظور ستایش از این دو ورزشکار برگزار شده بود، مردم بامیان موفقیت آنان را دست‌آورد مهمی در بامیان دانسته و بر حمایت بیشتر از ورزشکاران تاکید شد.
سید جمال سادات، یکی از ورزشکاران رشته موتای که سال پیش نیز توانسته بود کمر بند طلا را به وزن ۶۳.۵ کیلوگرام از آن خود کند، امسال نیز در مسابقات موتای حرفوی که در ۳۴ ولایت کشور زیر نام « کمربند ۲۰۱۸» برگزار شده بود از آن خود نماید.
در این مراسم عاقله مصطفوی، یکی از فعالان مدنی بامیان از عدم هماهنگی و حمایت اداره محلی این ولایت از جامعه ورزشکاران انتقاد کرده گفت: «متاسفانه هیچ‌گونه هماهنگی بین ورزشکاران و اداره محلی وجود نداشته و بین ‌ورزشکاران و حکومت محلی فاصله های زیادی ایجاد شده است.»
وی در حالی از کارکرد اداره محلی بامیان انتقاد کرد که در این مراسم هیچ یک از مقامات محلی این ولایت اشتراک نکرده بودند.
سید نذیر صمیمی، رییس سازمان جوانان سادات در بامیان در این مراسم اداره محلی بامیان را به بی توجه‌ی متهم کرده گفت: «ادارۀ محلی بامیان در قبال افتخارات ورزشکاران غیرمسوولانه عمل کرده و حتا در این مراسم ها جهت تشویق بیشتر ورزشکاران اشتراک نمی‌کنند، در حالی که محل برگزاری این مراسم در چند قدمی ولایت می‌باشد».
سید جمال سادات که سال گذشته نیز در مسابقات بین المللی موتای حرفه‌یی که در کشور تایلند برگزار شده بود حریفانش را از کشورهای چین و ایران شکست داده و به وزن ۶۳.۵ کیلوگرام کمربند طلا را از آن خود کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.