فشـارها بر طالبـان و پاکستـان افـزایش می‌یابـد

گزارشگر:شنبه 12 حوت 1396 - ۱۱ حوت ۱۳۹۶

جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان در یک نشست مشترک با مقام‌های ولایت‌های کابل، پروان و کاپیسا می‌گوید، آمریکا و افغانستان دشمن مشترکی دارند و برای پایان جنگ و تأمین صلح در افغانستان، آمریکا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. آقای نیکلسون می‌گوید که آمریکا در تلاش نیرومندی نیروهای امنیتی افغانستان به ویژه نیروهای هوایی است.
فرمانده عمومی نیروهای ناتو می‌گوید، آنان انتظار دارند تا در دو سال آینده انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری افغانستان شفاف برگزار شود و احزاب سیاسی نیز در ادامه‌ی تلاش‌های‌شان برای تأمین صلح با حکومت هم‌گام باشند.
نیکلسون تأکید می‌کند که بر بنیاد راهبرد جدید آمریکا، فشارهای نظامی و دیپلوماتیک بر طالبان و حامیان آنان به ویژه پاکستان افزایش خواهد یافت تا این گروه حاضر به گفت‌وگو شود.
اعضای مجلس نمایندگان در این نشست اما می‌گویند که آمریکا باید راهبرد جدیدش را حداقل ۱۰ سال پیش اجرا می‌کرد.
محمدالماس زاهد، نماینده‌ی مردم پروان در مجلس و مشاور رییس جمهور غنی در انسجام ملی می‌گوید، مردم افغانستان به خاطر امنیت دنیا، در خط مقدم جنگ قرار دارند و اکنون از جامعه‌ی جهانی صلح می‌خواهند. این عضو مجلس از آمریکا می‌خواهد در کنار هزینه‌ی روزانه ۲۶ میلیون دالر در جنگ افغانستان به پروژه‌های اقتصادی و توسعه‌یی نیز توجه کند.
این نخستین بار است که مقام ارشدی از ناتو با مقام‌های محلی ولایت‌های شمال گفت‌وگو می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.