ترکمنستان بابت کمک به افغانستان ستایش شد

گزارشگر:چهار شنبه 23 حوت 1396 - ۲۲ حوت ۱۳۹۶

mandegar-3قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر حمایت از تلاش‌های بین المللی عشق‌آباد در جهت کمک به افغانستان را به مردم این کشور تبریک گفت.
رییس جمهور ترکمنستان با اشاره به اهمیت سند تصویب شده اظهار داشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد در این قطعنامه تصویب شده از تمام طرف‌های علاقمند در خواست کرده که در مسیر اجرای عملی طرح‌ها و قراردادهای یادشده تمام شرایط امنیتی را فراهم و به طور مؤثر همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ابتکارات بین المللی مطرح شده توسط ترکمنستان از اعتبار روز افزون کشور و درستی خط مشی سیاسی این کشور گواهی می‌دهد.
بردی محمداف از طرح خط لوله گاز «ترکمنستان-افغانستان- پاکستان- هند»، کریدور حمل و نقلی «لاجورد» و طرح ساخت جاده ریلی از ترکمنستان به افغانستان به عنوان ابتکارات موفقیت آمیز ترکمنستان که به ستایش و اعتراف عالی جامعه بین المللی مفتخر شد، نام برد.
تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان پیشتر در تاریخ ۸ مارچ ضمن سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد طرح‌های بین المللی در دست اجرا توسط ترکمنستان در منطقه را بی سابقه و کمک کننده برای خودکفایی اقتصادی افغانستان عنوان کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.