حمله به مسعود حسینی جداً بررسی شود

گزارشگر:شنبه 11 حمل 1397 - ۱۰ حمل ۱۳۹۷

mandegar-3مسعود حسینی، تصویر بردار خبرگزاری اسوشیتدپرس از یک حادثۀ مسلحانه در کابل جان به‌سلامت برد
دفتر نی (حمایت کنندۀ رسانه‌های آزاد در افغانستان) در خبرنامه‌یی گفته است که مسعود حسینی، فوتو ژورنالیست (عکاس خبری) معروف کشور که برندۀ جایزۀ بین‌المللی «پولیتزر» می‌باشد، ‌شب هشتم حمل، حوالی ساعت ۷ شام در شهر کابل مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت، اما خوش‌بختانه به خودش آسیب نرسیده است.
نی از قول آقای حسینی نگاشته که لحظات بعدتر از حادثه ، آقای حسنی در صحبت با دفتر نی گفته است که “ با موتر خودم در مرکز شهر کابل در حال راننده‌گی بودم که افراد مسلح جلو موترم را گرفتند، اما توانستم بدون این‌که به من آسیب برسد؛ با موترم از نزد این افراد فرار کنم” .
دفتر نی حمایت کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان، از حمله به جان این عکاس خبری نگران شده و از پولیس کابل می‌خواهد در زمینه برای شناسایی حمله کننده‌گان، اقدام جدی نموده واین قضیه را به صورت همه‌جانبه بررسی و نتیجۀ آنرا با جامعۀ رسانه‌یی در میان بگذارند.
دفتر نی گفته که حکومت افغانستان و به ویژه پولیس در امر تأمین امنیت تمام شهروندان کشور مسوول بوده و چون خبرنگاران بیشتر آسیب‌پذیر هستند؛ این مسوولیت چند برابر بیشتر بردوش نیروهای امنیتی می‌باشد.
مسعود حسینی برندۀ جایزۀ جهانی «پولیتزر» در سال ۲۰۱۲ شده است. آقای حسینی با رسانه‌های مانند مجله آلمانی اشپیگل و روزنامه ساندی تایمز کار کرده و در سال ۲۰۰۷ به عنوان خبرنگار عکاس، کارش را با خبرگزاری فرانسه آغاز کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.