سیگار: در یک‌سال نزدیک به هفت هزار نیروی امنیتی جان باخته‌اند

- ۱۲ ثور ۱۳۹۶

سیگار یا ادارۀ بازرس ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید در سال ۲۰۱۶ نزدیک به هفت هزار نفر از نیروهای امنیتی افغانستان جان باخته‌اند که بیشتر این تلفات در جدود دو ماه فصل زمستان وارد شده‌است.
به گزارش فرانس پرس، سیگار با نشر گزارش جدیدش می‌گوید این تلفات به نیروهای امنیتی افغانستان از اول ماه جنوری تا ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ وارد گردیده‌است.
MANDEGARادارۀ بازرس ویژۀ امریکا برای افغانستان در گزارشی که روز دوشنبه به نشر رسانید آمار تلفات نیروهای افغان را تکان‌دهنده عنوان می‌کند.
با توجه به گزارش سیگار، ۸۰۷ نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تنها از یک جنوری تا ۲۴ فبروری جان‌های‌شان را از دست داده‌اند.
در گزارش سیگار گفته شده که افغانستان در میان یک جنگ مرگ‌بار باقی مانده و تلفاتی که نیروهای امنیتی در مبارزه با طالبان و دیگر شورشیان متقبل شده‌اند، به گونۀ تکان‌دهنده‌یی بلند است.
سیگار می‌گوید از اول جنوری سال ۲۰۱۶ تا ۱۲ نوامبر این سال ۶۷۸۵ تن از سربازان و افسران پولیس افغانستان کشته و ۱۱۷۷۷ نفر دیگرشان زخمی گردیده‌اند.
بر اساس گزارش، این تلفات نسبت به سال ۲۰۱۵ ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد، در حالی که در آن سال آمار تلفات نیروهای امنیتی ۵۰۰۰ گفته شده بود.
گزارش سیگار نشان می‌دهد که هردو حکومت افغانستان و شورشیان بخش‌های زیر اداره‌شان را در حدی افزایش داده‌اند.
نیروهای امنیتی افغانستان از ۵۷٫۲ درصد بخش‌های زیر اداره‌شان را به ۵۹٫۷ درصد و هم‌چنان از شورشیان از ۱۰ درصد به ۱۱٫۱ درصد افزایش یافته‌است.
مقام‌های حکومتی تا به حال در مورد این گزارش سیگار هیچ‌گونه اظهار نظری را ارایه نکرده‌اند.
این در حالی‌ست که سال گذشته یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای نیروهای امنیتی به شمار می‌رفت و شورشیان، به ویژه طالبان حمله‌های گسترده‌یی را در کشور راه‌اندازی کردند.
در گذشته معمولا در فصل زمستان درگیری‌ها کاهش می‌یافت، اما در زمستان گذشته سرما نیز به روند جنگ تاثیری نداشت و درگیری‌ها را متوقف نکرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.