سفرهای انتخاباتی

گزارشگر:دو شنبه 13 حمل 1397 - ۱۲ حمل ۱۳۹۷

mandegar-3محمد اشرف غنی، رییس دولت وحدت ملی، روز یکشنبه ۱۲ حمل به ولایت پکتیا رفت.
او قرار است دو روز در این ولایت بماند و در کنار گفت‌وگو با مقام‌های محلی و بررسی وضعیت امنیتی این ولایت، شماری از پروژه‌های اقتصادی را افتتاح کند.
او در سفر دیروزی اش مردم خواست برای آوردن صلح تلاش کنند و در این روند سهم بگیرند.
پیش از این آقای غنی سفری به ولایت هرات هم داشت و چندروزی آنجا به سر برد و کار ساخت و سازهای پروژۀ تاپی در افغانستان را هم افتتاح کرده بود.
سفرهای آقای غنی در حالی صورت می‌گیرد که پیش تر از آن داکترعبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی هم سفرهایی به شماری از ولایت ها داشت.
مردم باور دارند که سفرهای اخیر مقامات دولت وحدت ملی اکنون بیشتر جنبه انتخاباتی و تبلیغاتی دارد.
اما سفر اخیر آقای غنی به پکتیا در حالی صورت گرفته است که روز گذشته بزرگان قومی در ولسوالی میرزکه ولایت پکتیا در یک اقدام کم سابقه در یک گردهمایی قومی تصمیم گرفتند تا به گروه‌های جنگجوی مانند طالبان و داعش در ولسوالی‌شان جای ندهند. در صورت تخلف، باشندگان این ولسوالی تا پنجاه هزار افغانی جریمه می‌شوند.
آقای غنی در سفرش به پکتیا شماری از پروژه‌های اقتصادی را نیز افتتاح کرد.
او اظهار امیدواری کرد که به زودی پکتیا به یک ولایت صنعتی مبدل شود. آقای غنی در کمپاین‌های انتخاباتی وعده کرده بود که پکتیا را به چهاراه افغانستان و مرکز تجارتی تبدیل می‌کند وعده یی که هنوز عملی نشده و غیر عملی هم به نظر میرسد. اما او توانست که دیروز سب استیشن ۲۲۰ کیلوولتی پکتیا، لین برق ارغندی- گردیز و جاده گردیز- زرمت از مهمترین پروژه‌هایی است که در سفر آقای غنی افتتاح کند. از برق ۳۲ مگاوا کهاکنون این سب استیشن تامین می‌کند، چهل هزار خانواده در ولایت‌های پکتیا، لوگر و خوست مستفید خواهند شد. جاده گردیز – زرمت نیز قرار است با هزینه ۵۸۰ میلیون افغانی (بیش از هشت میلیون دلار) در یک و نیم سال آینده تکمیل شود.
آقای غنی در سفرش، سنگ تهداب ساختمان جدید فرماندهی پلیس پکتیا را نیز گذاشت. این ساختمان قرار است به هزینه ۴۵ میلیون افغانی (بیش از ۶۰۰ هزار دلار) و تا پانزده ماه تکمیل خواهد شد.
ولایت پکتیا از ولایت های نا آرام افغانستان است که با پاکستان مرز مشترک دارند. این ولایت مرکز شبکه حقانی نیز گفته می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.