وزیر دفاع ایران: رهبران داعش قاچاقی به افغانستان رفته‌اند

گزارشگر:یک شنبه 19 حمل 1397 - ۱۸ حمل ۱۳۹۷

وزیر دفاع ایران در مصاحبه با راشاتودی گفته است که داعش به افغانستان نقل مکان نموده است.
امیر حاتمی وزیر دفاع ایران در سفرش به مسکو همچنان گفته است که تردید کمی درباره این‌که داعش به افغانستان نقل مکان کرده است، وجود دارد mandegar-3اما درباره تعداد آن‌ها توافق نظری وجود ندارد. بعضی می‌گویند ۱۰ هزار نفر آنجا هستند. دولت افغانستان گفته این آمار کمتر است اما بی‌شک آن‌ها در افغانستان درحال اجرای عملیات هستند. وزیر دفاع ایران گفته است که بعضی دولت‌ها عقب نشینی تروریست‌ها از سوریه و عراق را تسهیل کردند و اقداماتی برای حفظ رهبران تروریست‌ها کردند. او گفت که اطلاعات ما می‌گوید که این رهبران داعش شاید به افغانستان به طور قاچاقی رفته باشند.
این مقام ارشد ایرانی گفته است که افغانستان به کل با سوریه و عراق متفاوت است و داعش نمی‌تواند در افغانستان با روشی که در عراق و سوریه پیشروی کرده جلو برود، مگر اینکه حامیان آن‌ها منابع مالی زیادی هزینه کنند.
او افزود: برخلاف همسایگان و یا ایران و سوریه، همسایگان افغانستان تحرکات داعش را در مرز‌ها مسدود کرده و خطوط توزیع آن‌ها را قطع خواهند کرد. مردم افغانستان هم این ایدئولوژی را نمی‌پذیرند چرا که با فرهنگ آن‌ها متفاوت است. بازیگران اصلی باید هشیار بمانند و نباید به داعش اجازه دهند در جای دیگر رشد پیدا کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.