تیم راگبی افغانستان، امارات و لبنان را برد!

- ۱۱ عقرب ۱۳۹۲

۱۲-عقرب/۱۳۹۲

mandegarتیم ملی راگبی افغانستان که اکنون در شهر دبی پایتخت امارات متحده عرب، برای شرکت در مسابقات راگبی کشورهای غرب آسیا، به‌سر می‌برد، در دور اول بازی توانست تیم ملی راگبی امارات متحده عربی و لبنان را شکست دهد. این نخستین حضور تیم ملی راگبی افغانستان در مسابقات غرب آسیا است.
در این بازی، تیم ملی افغانستان موفق شده که با نتیجه ۳۱ بر صفر، تیم امارات متحده و ۲۲ بر پنج، تیم ملی لبنان را شکست دهد.
منصور مجید، رییس فدراسیون راگبی افغانستان گفت: این بُردها باعث شده تا تیم ملی راگبی افغانستان از روحیه بالایی برخوردار شود.
تیم ملی افغانستان در نخستین دیدار این رقابت‌ها به مصاف ایران رفته بود و پس از کسب اولین شکست، نتیجه را ۱۲ بر ۱۷ به ایران واگذار کرد.
ظریف جلال، مسوول روابط کمیته ملی المپیک افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که تیم ملی راگبی افغانستان از دو سال قبل آغاز به کار کرده که تا کنون در بازی‌های جنوب آسیا به عنوان نماینده افغانستان شرکت داشته است.
تیم ملی راگبی افغانستان در مسابقات کشورهای جنوب آسیا که سال گذشته در کشور هند برگزار شده بود، بدون دستاورد به خانه برگشت.
آقای جلال افرود که تیم ملی راگبی افغانستان در حدود دو سال از تأسیس آن می‌گذرد و تا کنون علاوه بر مسابقات کشورهای جنوب آسیا، در مقابل تیم‌های کشورهای غرب آسیا قرار گرفته است.
او افزود که در این مسابقه، تیم ملی افغانستان در شهر دبی در مصاف با تیم ملی راگبی کشورهای امارات متحده عربی، ایران و لبنان قرار گرفته است.
راگبی از ورزش‌هایی ‌است که اخیراً راه خود را به افغانستان باز کرده است.
این مقام ورزش افغانستان گفت که تیم ملی راگبی مرکب از۱۰ نفر است که شش نفر آنان از افغانستان و چهار نفر آنان از مهاجرین افغانِ خارج از کشور انتخاب شده‌اند. او افزود که انتخاب تیم ملی راگبی افغانستان در یک سری مسابقات فشرده در پایتخت، با مشارکت تیم‌هایی از ولایت‌ها و باشگاه‌های مستقل ورزشی شهر کابل انتخاب شدند.
آقای جلال توضیح داد که در ابتدایی تأسیس، یک مربی هندی آموزش تیم ملی افغانستان را به عهده داشت، ولی اکنون مربیان افغان توان‌مندی هدایت تیم ملی راگبی افغانستان را دارند.
او از افزایش علاقه‌مندی به این ورزش ابراز خرسندی کرده و گفت که تعدادی از نهادهای مستقل و به‌خصوص بانک‌های خصوصی اظهار علاقه‌مندی کرده‌اند که از تیم‌های راگبی در افغانستان حمایت مالی کنند که این روند می‌تواند به رشد این ورزش کمک کند.
آقای جلال تاکید کرد که علاوه بر تیم ملی، تیم‌های زیر ۱۶ سال و ۱۹ سال راگبی افغانستان نیز تشکیل شده و چندی قبل این تیم برای مسابقات برون‌مرزی به کشور پاکستان سفر کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.