فیفا: اعلام تقـویم انتخابات مشکل حقوقی و تخنیکی دارد

گزارشگر:چهارشنبه 19 ثور 1397 - ۱۸ ثور ۱۳۹۷

نهاد انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان یا فیفا از کمیسیون مستقل انتخابات می‌خواهد که در تقویم انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها تعدیل بیاورد.
تعیین تاریخ شکایات دربارۀ چگونگی ثبت‌نام رأی‌دهندگان پس از نهایی‌شدن فهرست رأی‌دهندگان، ادامۀ روند نام‌نویسی نامزدان مجلس نمایندگان و mandegar-3شورای ولسوالی‌ها تا پایان ماه جوزا، ادامۀ ثبت اعتراض‌ها دربارۀ فهرست ابتدایی نامزدان، دقت کمیسیون مستقل انتخابات در اعلام فهرست نهایی نامزدان، تدابیر پیشگرانه برای جلوگیری از کارزارهای پیش از وقت نامزدان و نهایی‌سازی فهرست مراکز رأی‌دهی از پیشنهادهای فیفا برای کمیسیون انتخابات است.
یوسف رشید، رییس فیفا می‌گوید، این پیشنهادها به‌دلیل مشکلاتی صورت گرفته که در تقویم انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها وجود دارد. هرچند به گفتۀ آقای رشید، به‌رغم وعدۀ مسؤولان کمیسیون انتخابات مبنی بر بررسی این پیشنهادها، تاکنون خبری از عملی‌شدن این وعده نیست.
رییس نهاد انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان یا فیفا می‌گوید، براساس قانون، کمیتۀ رسانه‌های انتخابات باید یک ماه پیش از نام‌نویسی نامزدان به کارش آغاز کند، اما تاکنون این امر تحقق نیافته است.
مسوولان کمیسیون انتخابات تا کنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.