دهلیز هوایی کابل – استانبول گشایش می‌یابد

گزارشگر:یک شنبه 23 ثور 1397 - ۲۲ ثور ۱۳۹۷

مسؤول بخش روابط عامۀ دفتر مشاوریت ریاست جمهوری در امور مالی و بانکداری از گشایش دهلیز هوایی میان کابل – استانبول در جریان هفتۀ روان خبر می‌دهد.
سمیر رسا، مسؤول روابط عامۀ دفتر مشاوریت ریاست جمهوری در امور مالی و بانکداری می‌گوید، تا دو روز دیگر تفاهمنامۀ ایجاد این دهلیز هوایی نهایی mandegar-3و میان مشاور ارشد رئیس جمهور در امور مالی و بانکداری، شرکت هواپیمایی کام‌ایر و اتاق تجارت و صنایع افغانستان به امضا خواهد رسید. به گفتۀ آقای رسا، با امضای این تفاهمنامه، نخستین پرواز حامل ۱۵ تن میوۀ خشک، قالین گیاهان دارویی و سنگ‌های گران‌بها از کابل به استانبول در هفتۀ آینده انجام خواهد شد.
موضوع ایجاد دهلیز هوایی میان افغانستان و ترکیه در سفر ماه گذشتۀ هیأت ترکی به کابل با مقام‌های حکومتی مطرح شده بود.
افزون بر این، آقای رسا می‌گوید، هفتۀ آینده تفاهمنامۀ انتقال کالاهای بازرگانی از افغانستان به عربستان سعودی نیز میان رئیس دفتر مشاوریت ریاست جمهوری در امور مالی و بانکداری، شرکت هواپیمایی ترکش‌ایرلاین و اتاق تجارت و صنایع امضا خواهد شد. به گفتۀ آقای رسا، با امضای این تفاهمنامه، ۵ تُن زعفران و میوۀ خشک به عربستان صادر می‎شود.
مسؤول بخش روابط عامۀ دفتر مشاوریت ریاست جمهوری در امور مالی و بانکداری می‌افزاید، پس از گشایش دهلیزهای هوایی میان کابل – استانبول و کابل – جده، یک دهلیز هوایی میان افغانستان و امارات متحدۀ عربی به‌منظور افزایش صادرات نیز گشوده خواهد شد.
گفتنی‌ست که از آغاز ایجاد دهلیزهای هوایی میان کابل – بمبئی، کابل – دهلی و کابل – آلماتا تاکنون با انجام ۸۶ پرواز بیش از ۲۵۰۰ تُن میوۀ تازه و خشک و گیاه دارویی هنگ به این کشورها صادر شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.