وزیر دفاع پیشین امریکا: تـرامپ در افغـانستان فـاقد استـراتـژی است

گزارشگر:سه شنبه 25 ثور 1397 - ۲۴ ثور ۱۳۹۷

وزیر دفاع پیشین ایالات متحدۀ امریکا گفته است که سری نگهداشتن معلومات جنگ در افغانستان می‌تواند به معنی «نداشتن استراتیژی» تلقی شود.
لیون پنیتا، وزیر دفاع پیشین امریکا، به روزنامۀ بوستون گلوب گفته است «آنان [ترمپ و نظامیان امریکایی] از طریق سری نگهداشتن معلومات تلاش mandegar-3می‌کنند تا حقیقتی را پنهان کنند و آن اینکه آنان استراتیژی ندارند.»
اما رییس جمهوری دونالد ترمپ سال گذشته استراتیژی جدید امریکا را برای افغانستان و جنوب آسیا اعلام کرد.
اظهارات آقای پنیتا در پیوند با گزارش اخیر مفتش ویژۀ ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار، است که در آن از کاهش بیش از ده درصدی – حدود ۳۶ هزار نظامی – قوای افغان در جریان یک سال خبر داده شده است.
در پی نشر گزارش سیگار شماری از قانونگذاران امریکایی نیز از سری نگهداشتن معلومات مرتبط با جنگ افغانستان انتقاد کرده اند.
استفن لینچ، عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده، ضمن انتقاد از سری نگهداشتن معلومات جنگ در افغانستان، می گوید که نظامیان امریکایی شرایط را برای اعضای کانگرس که می خواهند از نزدیک اوضاع افغانستان را بررسی کنند، دشوار کرده اند.
روزنامۀ باستن گلوب به نقل از جنرال جان نکلسن، قوماندان ماموریت قاطع در افغانستان، نوشته است که معلومات در مورد نظامیان به درخواست محمد اشرف غنی، رییس جمهور این کشور سری نگهداشته شده است.
با وجود گزارش‌ها در مورد کاهش نیروهای امنیتی افغانستان، جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، هفتۀ گذشته خطاب به سناتوران امریکایی ضمن تکذیب کاهش قوای افغان تاکید کرد که ایالات متحده بر «کیفیت» قوای افغان تمرکز دارد، نه «کمیت» آنان.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.