شارون و بوش برای قتل عرفات تبانی کرده بودند

- ۱۲ سنبله ۱۳۹۱

مدیر دفتر نخست وزیر اسبق رژیم اسراییل در کتاب خود از تبانی آریل شارون و جورج بوش درخصوص یاسر عرفات و تفاهم‌های آن دو درخصوص قتل وی پرده برداشت.
داو وایزگلس، مدیر دفتر آریل شارون، نخست وزیر اسبق رژیم اسراییل در کتابی نوشته جورج بوش، رییس جمهوری وقت امریکا برای ضربه زدن به یاسر عرفات، به شارون چراغ سبز نشان داده بود.
وایزگلس بیان کرد که در سال ۲۰۰۱ به همراه شارون که در آن زمان نخست وزیر رژیم اسراییل بود به واشنگتن رفت و با بوش پسر دیدار کردند.
وی به این مساله اشاره کرده که شارون به خوبی نمی‌توانست به زبان انگیسی صحبت کند و برای ترجمه از وی کمک گرفت.
وایزگلس در ادامه آورده، بوش در این دیدار اظهار کرده بود که باید ضربه‌‌ای کشنده‌‌ای به عرفات بزنند.
وی تاکید کرد: زمانی که از جلسه خارج شدیم شارون از من پرسید که بوش چه گفت؟ و من پاسخ دادم که بوش اعلام کرد زمانی فرا می‌رسد که ما استخوان‌های عرفات را می‌شکنیم. شارون گفت: آیا تو مطمئن هستی؟
وایزگلس بیان کرد: من اخلاق و نحوه عملکرد شارون را به خوبی می‌شناختم و این جلسه تحولی را در وی به وجود آورد.
وی در ادامه افزوده است: شارون تا مدت‌ها به فکر حمله به رام‌الله و ربودن عرفات و انتقال وی به سودان بود اما این طرح برای ترور عرفات نبود بلکه برای خارج کردن وی از مناطق فلسطینی بود. وایزگلس در ادامه آورده که شارون با خواسته فلسطینی‌ها مبنی بر خارج کردن عرفات از رام‌الله برای مداوا در سال ۲۰۰۴ موافقت کرد اما با خارج کردن وی از کشور مخالفت کرد اما زمانی که یک مسئول فلسطینی عالی رتبه با شارون تماس گرفت و نسبت به وضعیت جسمانی وخیم عرفات هشدار داد و اعلام کرد که فلسطینی‌ها وی را به قتل عرفات متهم خواهند کرد، شارون مجبور شد علی رغم مخالفت ارتش موضع خود را تغییر دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.