ولسـوالی اجـرستان غـزنی در آستـانۀ سقـوط بـه دست طالبـان

گزارشگر:ناجیه نوری/ دوشنبه 31 ثور 1397 - ۳۰ ثور ۱۳۹۷

طالبان بخش‌هایی از ولسوالی اجرستان را تصرف کرده و چندین خانه را آتش زده اند.
شماری از اعضای شورای ولایتی غزنی می‌گویند: پس از سه روز جنگ و مقاوت، حالا نیروهای امنیتی ولسوالی اجرستان در حال عقب نشینی‌اند.
mandegar-3به گفتۀ آنان: طالبان دو پاسگاه و ۵ روستای این ولسوالی را تصرف کرده و ۱۲۰ خانه را که مربوط به پولیس محلی و کارمندان ولسوالی می‌باشند را آتش زده‌اند.
آنان می‌گویند: طالبان چندین فرد غیرنظامی را نیز کشته و زخمی کرده‌ اند و به دلیل نبود چرخ‌بال نیروهای کماندو هنوز به منطقه اعزام نشده است.
آنان تاکید دارند که اگر نیروهای کماندو برای کمک به این ولسوالی فرستاده نشود، طالبان تمام سربازان و کارمندان دولت را قتل عام خواهند کرد.
این درحالی‌ست که طالبان ادعا دارند که ولسوالی اجرستان ولایت غزنی را تصرف کردند.
گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ی تاکید کرده اند که ولسوالی اجرستان ولایت غزنی به دست این گروه سقوط کرده و کنترول این ولسوالی در دست آنان است.
بااین حال ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان صبح دیروز یک‌شنبه در تماس بارسانه‌ها، از تصرف کامل ولسوالی اجرستان و تسلیم شدن فرمانده پولیس ولسوالی و نیروهای تحت امرش به دست طالبان خبر داده است.
اما محمد عارف نوری سخن‌گوی والی غزنی سقوط ولسوالی اجرستان بدست طالبان را رد کرده می‎‌‌گوید که درگیری در این ولسوالی میان نیروهای امنیتی و طالبان به شدت جریان دارد.
سخن‌گوی والی ولایت غزنی به رسانه‌ها گفت: نیروهای کمکی ساعت ۱۱ دیروز (یکشنبه، ۳۰ثور/ اردیبهشت) به ولسوالی اجرستان رسیده‌اند.
با این حال، فرید مشعل، فرمانده پولیس غزنی گفت که نیروهای کماندو صبح امروز یکشبنه به ساحه رسیده و عملیات هوایی و زمینی برای بیرون راندن طالبان جریان دارد.
محمد عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان که در ولایت غزنی به سر می‌برد نیز به رسانه‌ها گفت که نیروهای کماندو به ولسوالی اجرستان رسیده و فعلًا در این ولسوالی مستقر شده‌ و درگیر جنگ با طالبان اند.
این درحالی‌ست که وزارت داخله با نشر خبرنامه‌ی گفته که از چندین حملات تروریستی در ولایت‌های غزنی و هرات جلوگیری شده است.
و اما گروه طالبان گفته اند که شب گذشته پایه‌ی مخابراتی«سلام» تنها شبکه‌ی مخابراتی فعال در این ولسوالی را قطع کرده‌اند.
عارف نوری سخن‌گوی والی غزنی نیز تایید کرده که از شب گذشته به این طرف امکان ارتباط تلفنی با مرکز ولسوالی اجرستان وجود ندارد.
در حالی غزنی زیر تهدید شدید امنیتی قرار گرفته و ولسوالی اجرستان این ولایت در آستانه سقوط قرار دارد که چند روز پیش طالبان با حمله به مرکز فراه موفق شدند تا به دروازه‌های مرکز شهر خود را رسانده و بیش از ۱۰۰ نیروی امنیتی را کشته و زخمی کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.