هشدار طالبان به شهروندان کابل

گزارشگر:سه شنبه 1 جوزا 1397 - ۳۱ ثور ۱۳۹۷

گروه طالبان در اعلامیه‌یی از انجام حملات بیشتر در شهر کابل هشدار داده و از مردم ملکی خواسته که از اداره‌های حکومتی و دفاتر خارجی دوری جویند. حکومت افغانستان اما این اعلامیه طالبان را تبلیغاتی می‌خواند.
mandegar-3گروه طالبان در اعلامیه‌یی که روز دوشنبه به خبرگزاری‌ها فرستاده، از باشندگان کابل خواسته است که «از رفتن به تاسیسات دشمن، قدم زدن در اطراف آن‌ها و همچنین ماندن در چنین مناطقی خودداری کنند».
اما محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به دویچه وله گفت که این اعلامیه طالبان «چیزی جز تبلیغات برای خراب ساختن امنیت روانی مردم نیست». او اطمینان داد که نیروهای امنیتی برای تامین امنیت کابل آمادگی دارند.
گروه طالبان در این اعلامیه حکومت افغانستان و جامعه بین‌المللی را متهم کرده که باعث تلفات ملکی می‌شوند و گفته است: «دشمنان دفاتر و مراکز خود را در جاهایی ایجاد کرده اند تا از مردم به عنوان سپر استفاده کنند.»
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان این اتهام طالبان را شدیداَ رد کرد و این ادعای طالبان را «خنده‌آور» خواند. او گفت که نیروهای امنیتی افغانستان از متن مردم برخاسته اند و هدف شان محافظت از مردم و نظام است.
این در حالی است که مردم خسته از جنگ افغانستان امیدوار اند که دست کم در جریان ماه رمضان از خشونت و خون‌ریزی در امان باشند. شماری از فعالان در چند ولایت از طرف‌های جنگ خواسته اند که در جریان این ماه از جنگ دست بکشند.
تلفات غیرنظامی در افغانستان به خصوص در شهر کابل در سال‌های اخیر به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است. در شهر کابل گروه‌های طالبان و داعش در سال گذشته میلادی ۲۰ حمله بزرگ انجام دادند و در سال جاری میلادی نیز این گروه‌ها دست کم ۹ حمله گسترده را انجام داده اند.
تنها سه حمله طالبان و شش حمله گروه داعش در سال جاری میلادی در کابل باعث کشته شدن ۲۸۸ فرد غیرنظامی و زخمی شدن ۵۲۵ تن دیگر شده است.
به گزارش سالانه هیئت معاونت ملل متحد در مورد تلفات ملکی، طالبان مسئول ۴۲ درصد مجموع تلفات ملکی در سال گذشته بوده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.