احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





موافقت‌نامه مالی میان وزارتخانه‌های دفاع، مالیه و فرماندهی حمایت قاطع امضا شد

گزارشگر:شنبه 5 جوزا 1397 - ۰۴ جوزا ۱۳۹۷

mandegar-3موافقتنامه مالی پنجاه و چهار اعشاریه پنج میلیارد افغانى بین وزارت دفاع ملی، وزارت مالیه و فرماندهی دفتر همکاری‌های نظامی ایالات متحده امریکا برای افغانستان (CSTC-A) به امضا رسید.
در اعلامیه وزارت دفاع آمده است که به‌خاطر ایجاد شفافیت در مصارف بودجه وزارت دفاع ملی که از جامعه جهانی تامین می شود، تعهد نامه مالی میان وزارت دفاع ملی، وزارت مالیه و فرماندهی CSTC-A به امضا رسید.
اکلیل حکیمی وزیرمالیه در محفل امضای این تعهد نامه گفت:” تلاش‌ها جریان دارد تا چگونه بتوانیم بیلانس تجارتی (سطح واردات و صادرات) را متوازن بسازیم و به هدف نهایی که تاسال ۲۰۲۴ تعیین شده است برسیم”.
او افزود که برای رسیدن به خود کفایی دولت افغانستان از منابع عایداتی ملی در قسمت تأمین نیازمندی‌های قوای مسلح و پروژه‌های انکشافی تلاش می‌کند تا در سال‌های آینده مانند یک کشور عادی بتوانیم نقش فعال را در صلح و ثبات منطقه ایفا کنیم.
طارق شاه بهرامی وزیر دفاع ملی نیز در این برنامه گفت:” این موافقت‌نامه ما را کمک می‌کند تا در مصرف بودیجه و منابع که وزارت دفاع ملی از دولت و جامعه جهانی دریافت می‌کند به‌صورت شفاف مصرف نموده به مردم و همکاران بین‌المللی پاسخگو باشیم”.
آقای بهرامی به تمام اداره‌های وزارت دفاع ملی هدایت داد تا در تطبیق تمام ماده‌های این سند با همکاری وزارت مالیه و فرماندهی حمایت قاطع در جذب معقول بودیجه، جهت بلند بردن ظرفیت‌های ارتش ملی تلاش جدی نمایند.
جنرال فانتز فرمانده دفتر همکاری‌های نظامی ایالات متحده امریکا برای افغانستان (CSTC-A) گفت: “این سند زمینه را برای اطمینان جامعه جهانی از مصارف شفاف کمک‌های‌شان که با قوای مسلح افغانستان بخصوص اردوی ملی انجام می‌دهند، هموار می‌سازد”.
بخش بزرگ بودجه نظامی افغانستان، از کمک‌های جامعه جهانی به دست می‌آید و این امر افغانستان را به کشورهای خارجی وابسته کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.