رییس‌جمهور ضمن پوزش‌خواهی از وارثین شهدای میدان وردک: در سیاست خون سربازان را نمی‌بازیم

گزارشگر:شنبه 28 قوس 1394 - ۲۸ قوس ۱۳۹۴

رییس جمهور غنی طی سفر به ولایت میدان وردک با وارثین شهدای حادثه اخیر آن ولایت، ابراز غمشریکی کرده و از آن پوزش خواسته است.
آقای غنی دیروز به منظور بررسی وضعیت امنیتی و همچنان فاتحه و ابراز غمشریکی با خانواده‌های قربانیان حادثه اخیر میدان وردک، به آن ولایت رفت.
اخیراً در عملیات اشتباهی نیروهای امنیتی در میدان وردک، هشت کودک کشته شدند.
mandegar-3رییس‌جمهور پس از استماع خواست‌ها و پیشنهادات بزرگان و خانواده‌‎های قربانیان رویداد اخیر میدان وردک، از خانواده‌های شهدا و مردم به خاطر وقوع حادثه مذکور، پوزش خواست.
رییس جمهور خطاب به ورثهء شهدا و مردم ولایت میدان وردک گفت که مرتکبین این حادثه تحت بازداشت و تحقیق قرار دارند و از مردم خواست تا به دولت وقت بدهند تا از طریق اقدامات اصولی، حق و عدالت را بجا نماید.
رییس جمهور از صبر و حوصله‌مندی مردم ولایت میدان وردک و از اینکه آنها گفتند که میان مغرضین و اردوی ملی باید تفکیک وجود داشته باشد، قدردانی کرد.
رییس جمهور گفت که در میدان جنگ نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را هیچ کسی شکست داده نمی‌تواند، دشمنان می‌خواهند با ایجاد تفرقه ما را شکست بدهند و باید تاکید کنم که ما در میدان سیاست، خون سربازان خویش را نمی‌بازیم، اما از آنها حساب نیز می‌خواهیم.
محمد اشرف غنی گفت که وظیفه اصلی من در سال جاری حراست از آزادی، استقلال و تمامیت ارضی کشور بود، زیرا ارادۀ دشمنان این بود که افغانستان را به دو جغرافیای سیاسی مبدل سازند، اما این را اجازه ندادیم و تا ابد نخواهیم داد.
رییس جمهور با اشاره به پلان‌های دولت به خاطر بهبود وضعیت امنیتی کشور به خصوص ولایت میدان وردک، گفت که به نهاد های امنیتی و دفاعی کشور هدایت داده است تا پلان امنیتی پنج ماه آینده را آماده سازند.
رییس جمهور در رابطه به پلان‌های دولت بخاطر بهبود وضعیت اقتصادی مردم گفت که سال آینده در کشور، سال آب و زمین خواهد بود و هدف ما این است که کشور را در عرصه تولید گندم به خودکفایی برسانیم.
همچنان رییس جمهور غنی گفت که دولت بالای آب و زمین به طور بنیادی کار کرده است و تا چند ماه آینده تفصیلات بیشتر را در زمینه احداث بند ها، خدمت مردم ارائه خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.