محمدمحقق: طالبان آمادۀ حمله به ولسوالی‌های هزاره‌نشین غزنی است/ توزیع بی رویه شناسنامه‌ها در مناطق معین نگران کننده است

گزارشگر:شنبه 9 سرطان 1397 - ۰۸ سرطان ۱۳۹۷

خبرگزاری رصد: محمدمحقق در تازه‌ترین گفته‌های خود در خصوص مشکلات برگزاری انتخابات پیش‌رو در کشور، اعلام کرده است که هفتاد درصد خاک کشور در کنترل مخالفین مسلح دولت است و همین امر باعث می‌شود که سراسری بودن انتخابات زیرسوال برود.
mandegar-3آقای محقق با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده است که توزیع بی رویه و بیش از حد تذکره‌های کاغذی در «مناطق معین» باعث شده که شفافیت انتخابات زیر سوال برود و اعتماد مردم نسبت به این روند حتی به صفر برسد.
وی افزوده است که فشار حکومت بالای کمیسیون انتخابات به حدی زیاد است که این کمیسیون درحال حاضر استقلال کامل خود را از دست داده و مجبور است که تحت تاثیر حکومت عمل کند.
آقای محقق در خصوص تقسیم ولایت غزنی به سه حوزه انتخاباتی گفته است:«توزیع حوزه ولایت غزنى به سه حوزه انتخاباتى هم بر خلاف قانون انتخابات است وهم بیانگر تبعیض نا روا میان اقوام باهم برادر افغانستان و تلاش سازمان یافته براى مقابله با حضور قانونمند برخى اقوام در ولسى جرگه عالیترین مرجع تصمیم گیرى کشور میباشد .»
وی همچنان مدعی شده است که طالبان آماده حمله به ولسوالی‌های هزاره‌نشین غزنی است و این اولین بار طی ۱۸ سال اخیر است که این گروه، به طور مستقیم بالای یک قوم اعلام جنگ می‌کند.
وی از مردم این مناطق همچنان خواسته است که در صورت تعرض مخالفین مسلح، در برابر آن‌ها دست به سلاح شوند.
این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که افزایش ناامنی در کشور بخصوص در برخی ولایات مانند غزنی، باعث شده است که فعالیت‌های انتخاباتی در این مناطق مختل شود و همچنان تصمیم‌گیری‌های کمیسیون انتخابات درخصوص این مناطق، باعث بروز جنجال‌ها حتی در سطح رهبری شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.