طالبان، ادعا هاى مقامات حکومت درموردگفتگوهاى صلح را رد کردند

- ۱۶ سرطان ۱۳۹۷

mandegar-3کابل (پژواک، ١۵سرطان ٩٧): طالبان مسلح ، اظهارات مقامات حکومت افغانستان درمورد صلح را مغشوش کنندۀ اذهان عمومى خوانده، این ادعاها را رد کردند .
این درحالیست که داکتراکرم خپلواک رییس دارالانشاء شوراى عالى صلح دو روز قبل درنشست عمومى ولسى جرگه گفته بود:» ارزومند است که درهفته آینده، دردور دوم بتوانند به مذاکرات بین الافغانى دست یابند .»
وى همچنان خاطرنشان کرده که گفت‌وگوها رو در رو با طالبان آغاز می‌شود، نه درپاکستان؛ اما ازمحلى دیگرنیز یاد نکرده است.
خپلواک از تدویر عنقریب نشست علما براى صلح افغانستان در سعودى خبر داد و اظهار امیدوارى کرد که در هفته‌های آینده، حمایت‌هاى بزرگ از پروسۀ صلح دولت افغانستان با طالبان آغاز شود.
درخبرنامۀ طالبان مسلح که امروز ١۵ سرطان منتشر و کاپى آن به آژانس خبرى پژواک رسیده، آمده است که از روز گذشته به این سوادارۀ کابل از آدرس برخى ازاعضاى شوراى عالى صلح و شمارى ازمسوولین ولایتى گفته است که هرچه زود مذاکرات با طالبان آغاز میگردد .
منبع ا فزوده است که آنها این ادعا ها را رد میکنند و طالبان چنین پروسه در هیچ جاى ندارند، ارگان هاى مختلف حکومتى وبرخى افراد قصد دارند با این آوازه ها اذهان عمومى را مغشوش سازند.
درخبرنامه آمده است که طالبان درخصوص مذاکرات پالیسى مشخص و روشن دارند که چندین مراتبه اعلام گردیده؛ اما مسئله اساسى موجودیت نیروهاى خارجى مى باشد واین موضوع مادر تمامى مشکلات پنداشته مى‌شود .
این درحالیست که قبل ازاین نیز امین الدین مظفرى منشى شوراى عالى صلح گفته است که درآینده نزدیک پیام خوش درمورد صلح درکشورشنیده خواهد شد .
ازسوى هم عمرزاخیلوال سفیرکشور درپاکستان گفته است که در گفتگوها با مقامات پاکستانى درمورد صلح افغانى پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.