فرماندۀ پولیس نظم عامه در غرب: تلفات سنگین بر طالبان وارد کرده‌ایم

- ۱۹ جدی ۱۳۹۱

مقام‌های امنیتی در غرب کشور می‌گویند که هیچ نگرانی در مورد افزایش ناامنی در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ وجود ندارد.
سید باقر مرتضوی، فرمانده عمومی پولیس امن و نظم عامه در غرب کشور می‌گوید که نیروهای افغان در جریان چند سال گذشته به توانایی‌های لازم نظامی دست یافته اند.
او گفت: “تحقیقات و بررسی‌های انجام شده در جریان چند سال گذشته نشان می‌دهد که نیروی‌های امنیتی افغانستان آماده مبارزه با هر نوع حملات مخالفان مسلح دولت هستند.”
خروج نظامیان بین‌المللی از افغانستان در سال ۲۰۱۴، احتمال نفوذ بیشتر شورشیان و گسترش ناامنی‌ها در کشور از نگرانی‌هایی است که همواره از سوی برخی مقام‌های حکومتی و کارشناسان مطرح شده است.
با وجودی که مسوولان امنیتی افغانستان نسبت به امنیت این کشور پس از سال ۲۰۱۴ اطمینان داده اند، اما از سوی دیگر طالبان و سایر گروه‌های تروریستی نیز هشدار نامه‌هایی را صادر کرده اند.
گروه طالبان به تازه‌گی گفته است، در صورتی که دولت افغانستان به روابط اش با امریکا ادامه بدهد، روی آرامش را نخواهد دید.
دولت افغانستان در نظر دارد تا پس از امضای پیمان استراتژیک در سال گذشته میلادی با امریکا به زودی، موافقت نامه امنیتی را نیز با این کشور امضا کند.
این امر واکنش‌هایی را نیز به دنبال داشته است.
با این حال، فرمانده پولیس امن و نظم عامه در غرب کشور می‌گوید که نظامیان دولتی به نحوه خوبی عملیات های تصفیوی را سازمان دهی و اجرا می کنند.
سمونوال سید باقر مرتضوی گفت: “در صورت حملات احتمالی شورشیان، نیروهای افغان می‌توانند از حریم افغانستان دفاع کنند.”
او می‌گوید که این پایگاه نظامی به منظور سرکوب کردن مخالفان مسلح دولت، به جنوب کشور نیز نیرو اعزام می کند.
به گفته او تاکنون ۳۵ تن از ماموران امنیتی این پایگاه نظامی، به منظور اجرای عملیات های تصفیه‌یی زمستانی به مارجه و نادعلی از ولسوالی های ناامن ولایات هلمند درجنوب کشور اعزام شده اند.
فرمانده پولیس امن و نظم عامه در غرب کشور افزود که نیروهای افغان آماده اند تا مسوولیت های امنیتی را به صورت کامل از نیروهای خارجی به دوش بگیرند.
او تاکید کرد که در ماموران امنیتی غرب کشور در جریان چند ماه گذشته با راه اندازی عملیات های گسترده تلفات سنگین به مخالفان مسلح دولت وارد کرده اند.
به گفته او در جریان این عملیات ها، ده ها تن از شورشیان کشته و مقداری سلاح و مهمات به دست نظامیان افغان افتاده است.
این اولین بار است که نظامیان دولتی از غرب و جنوب کشور به منظور مبارزه با شورشیان اعزام می شوند.
هلمند، قندهار و نیمروز در جنوب افغانستان از ولایاتی است که بیشترین آمار ناامنی ها را به خود اختصاص داده اند.
در حال حاضر مسوولیت تامین امنیت بخشی از این ولایات توسط نظامیان دولتی و شماری از مناطق دیگر را نیروهای امریکایی و بریتانیایی به عهده دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.