اعضای حزب جمعیت اسلامی افغانستان، به دیدار عبدال‌رب رسول سیاف رفتند

گزارشگر:چهار شنبه 3 اسد 1397 - ۰۲ اسد ۱۳۹۷

اعضای ارشد حزب جمعیت اسلامی افغانستان، با عبدال‌رب رسول سیاف، رهبر حزب دعوت اسلامی و یکی از رهبران جهادی دیدار کرده‌اند.
اعضای ارشد حزب جمعیت اسلامی، دیروز سه شنبه ۲ اسد/ مرداد، به دیدار آقای سیاف به منزل وی در پغمان رفته بوده‌اند.
mandegar-3طرفین در این دیدار روی برخی از مسایل مهم جاری در کشور صحبت کرده‎اند.
صلاح الدین ربانی، وزیر خارجۀ، محمد یونس قانونی، معاون اول اسبق ریاست جمهوری، امیر اسماعیل خان، وزیر اسبق انرژی و آب، احمد ضیا مسعود، نمایندۀ اسبق رییس جمهور در امور حکومت‌داری خوب، عطا محمد نور، والی اسبق بلخ، بسم‌الله محمد، وزیر اسبق دفاع ملی و شماری دیگر از اعضای ارشد حزب جمعیت از جمله کسانی بوده‌اند که به دیدار آقای سیاف رفته بوده‌اند.
این درحالی‌ست که دیدار اعضای ارشد حزب جمعیت اسلامی با برخی از چهره‌های سیاسی افزایش یافته و به تازه‌گی عطامحمد نور، رییس اجرایی این حزب، با محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه و حامد کرزی، رییس جمهور اسبق کشور دیدار کرده بود.
منابع می‌گویند که قرار ست به زودی، شورای ایتلاف نجات افغانستان به‌رهبری عطامحمد نور، محمد محقق و عبدال‌رشید دوستم اعلام موجودیت نماید.
دیدارهای اخیر شماری از چهره‌های سیاسی حزب جمعیت به شمول عطامحمد نور نشان می‌‎دهد که وی به دنبال آن است تا شماری از رهبران سیاسی به عضویت این جریان درآیند.
به تازه‌گی نیز گزارش‌های به نشر رسید که رحمت‌الله نبیل، رییس پشین امنیت ملی با اعضای شورای ایتلاف نجات، یک‌جا شده‌است.
عطامحمد نور، رییس اجراییه حزب جمعیت در جریان هفتۀ جاری در مراسم برگشت جنرال دوستم گفت که شورای ایتلاف نجات در ذات یکی از شوراهای تاثیر گذار در کشور خواهد بود که دارای برنامه‌های بزرگ و جامع برای کشور می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.