بیش از ۳۰۰کشته و زخمی در درگیری میان طالبان و داعش در جوزجان

گزارشگر:چهار شنبه 3 اسد 1397 - ۰۲ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3مقام‌های دولتی در ولایت جوزجان از درگیری شدید میان جنگ‌جویان طالبان و گروه داعش خبر می‌دهند.
محمد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان گفته است که این درگیری‌ها از دو هفته به این سو جریان دارد. او مدعی است که در نتیجه این درگیری‌ها در ولسوالی درزاب ۳۰۰ نفر از هر دو طرف کشته و زخمی شدند.
به گفته او در این درگیری‌ها طالبان تلفات بیشتری را متحمل شده‌اند؛ اما ذبیح الله مجاهد سخن‌گویان گروه طالبان در حالی که این درگیری را تایید می‌کند، ادعا دارد که جنگ‌جویان آن‌ها بیش از صد عضو داعش را کشته و ده‌ها نفر دیگر آن‌ها را زخمی ساختند.
گروه داعش تاکنون در مورد این درگیری‌های اظهار نظری نکرده است.
آقای غفوری می‌گوید: درگیری‌ها در این منطقه شمار زیادی از ساکنان محل را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرده است.
او همچنین گفت: در نتیجه حمله هوایی نیروهای امنیتی افغان/ افغانستانی در همین ولسوالی دو جنگ‌جوی داعش از جمله یک شهروند تاجیکستان کشته شده و شبکه و وسایل ارتباطی این گروه از بین رفته است.
فعالیت شاخه خراسان گروه داعش در افغانستان در کنار گروه طالبان، نگرانی‌ها از افزایش ناامنی را بیشتر ساخته است. این دو گروه بارها با یک‌دیگر نیز درگیر شده‌اند، بنا به گزارش‌ها هدف چندین حمله داعش در افغانستان، جنگجویان طالبان بوده است. در آخرین مورد در روزهای اخیر حمله داعش به یک مراسم فاتحه خوانی در منزل یکی از فرماندهان طالبان در ولایت شمالی سرپل، دست‌کم پانزده کشته به جا گذاشت. دو حمله انتحاری در ننگرهار در روزهای آتش بس میان طالبان و دولت در روزهای عید فطر از نمونه‌های دیگر این حملات است.
در حال حاضر داعش عمدتاً در ننگرهار در شرق و جوزجان در شمال نفوذ و حضور دارد، ولی هرازگاهی برخی بمب‌گذاری و حملات انتحاری در کابل و برخی جاهای دیگر هم به این گروه نسبت داده می‌شود.
گروه داعش، افغانستان، ایران، پاکستان و برخی مناطق آسیای میانه را «ولایت خراسان» خلافت اسلامی می‌داند و به همین دلیل، اعضای این گروه در افغانستان «داعش خراسان» نامیده می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.