فعال شدن سینمای غزنی پس از سال‌ها خاموشی

- ۱۴ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت غزنی تصمیم گرفته که با همکاری یونسکو سینمای این ولایت را پس از سال‌ها خاموشی دوباره فعال کند.
از زمانی که برای آخرین بار یک روز دوشنبه برای بانوان و روز پنجشنبه همان هفته برای مردان در سینمای شهر غزنی فیلمی تازه به نمایش گذاشته شد، ۳۹ سال می‌گذرد.
اکنون پس از سال‌ها خشونت و افراطیت و خاموشی سینما، ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی تصمیم گرفته است تا با همکاری مالی یونسکو سینمای این شهر را بار دیگر فعال کند.
بشیر محمدی رییس اطلاعات و فرهنگ غزنی، هدف از فعال‌سازی مجدد سینمای غزنی را حمایت از فیلم‌سازان کشور و آشنایی دقیق شهروندان با دنیای سینما می‌خواند.
فعالان حوزۀ فرهنگ از این تصمیم و اقدام ریاست اطلاعات و فرهنگ حمایت می‌کنند، اگرچه احتمال عدم مدیریت درست سینما و کشاندن آن به سمت ابتذال و سطحی‌نگری یکی از نگرانی‌های فرهنگیان است.
در حالی ‌که حکومت‌های پیشین جایدادهایی را به سینما و تئاتر در غزنی اختصاص داده بودند، در ۱۵ سال اخیر، به‌رغم این‌که عنوان «فصل بهار رسانه‌ها در افغانستان» پیوسته در بوق و کرنا شد، از سرنوشت سینما هیچ خبری نیست و به احتمال زیاد، آن جایدادها نیز اکنون دیگر از دست رفته است.
شهر غزنی در سال ۲۰۰۷، از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی (ایسسکو) به عنوان مرکز فرهنگ و تمدن جهان اسلام برای سال ۲۰۱۳، انتخاب گردیده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.