پروژه‌های کاروان صلح

گزارشگر:چهارشنبه 17 اسد 1397 - ۱۶ اسد ۱۳۹۷

هم‌زمان با آغاز گفت‌وگوها میان رهبران سیاسی کشور و نزدیک‌شدن افغانستان به آنتخابات ریاست جمهوری، کاروان‌های صلح‌خواهی که از ولایت‌های مختلف به کابل می‌آیند، نیز افزایش یافته است.
«کاروان صلح مردمی ولایت هرات» که بیشتر آنان معلولان این ولایت استند، صبح دیروز (۱۶ اسد) با ویلچر و پای پیاده راهی کابل شدند.
mandegar-3اعضای این کاروان که به منظور صلح‌خواهی به جانب کابل در حرکت هستند، می‌گویند که آنان دیگر از جنگ خسته شده، تصمیم گرفته اند تا صدای صلح‌طلبی شان را به گوش جهانیان برسانند.
بربنیاد اطلاعات به‌دست آمده، شمار افراد این کاروان به ۲۰ تن می‌رسد تعداد بیشتر آنان معلولان ولایت هرات می‌باشند.
صادق احمدزی، مسوول این حرکت در گفت‌وگو به رسانه‌ها گفته که قرار است این افراد مسیر هرات- کابل را پیاده و با ویلچر طی کرده و نفرت و انزجار ‌شان را از جنگ بیان کنند.
آنان از مخالفان مسلح دولت نیز خواسته اند تا جنگ را کنار گذاشته و با روند صلح یک‌جا شوند.
قابل یادهانی ا‌ست که پیش از این نیز یک کاروان دیگر که خواست آنان نیز صلح می‌باشد، با پای‌ پیاده از ولایت هلمند حرکت کرده و خود شان را به ولایت کابل رساندند.
کاروان صلح‌خواهان هلمند، بیش از یک ماه می‌شود که در برابر شماری از سفارت‌‌خانه کشورهای جهان که به نحوی در جنگ افغانستان دخیل و یا هم تاثیر‌گذار بوده‌اند، بست‌نشینی کرده و هنوز هم پروسۀ صلح‌خواهی شان ادامه دارد.
این کاروان قرار است در پایان هفتۀ جاری به‌منظور صلح‌خواهی از کابل به سوی بلخ حرکت کنند.
برخی از آگاهان سیاسی در کشور، افزایش چنین کاروان‌هایی را برنامه‌های پروژه‌یی می‌خوانند که از سوی شخصیت‌های دخیل در سیاست افغانستان و یا هم از طرف کشورهای بیرونی سازمان‌دهی می‌شوند. اگر این گمانه‌ها دقیق از آب درآید ماهیت این حرکت‌ها را که نمایان‌گر نهایت ناگزیری مردم افغانستان است، نیز به زمین خواهد زد و صلح، مثل همیشه همان رویای ناتمام خواهد بود که هست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.