جان باختن بیش‌تر از هفت‌صد تن بر اثر سرازیر شدن سیلا‌ب‌ها در هند

گزارشگر:دو شنیه 22 اسد 1397 - ۲۱ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3سرازیر شدن سیلاب‌ها در هند به اثر باران‌های شدید در دو ماه گذشته ۷۱۸ قربانی گرفته و چهل‌وپنج‌هزار نفر نیز فقط در یک ایالات مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند.
به نقل از رسانه‌های هندی، بر اساس آمار منتشر شده باران در پنج ایالات نیز کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده و به محصولات بیش از یک میلیون کشاورز آسیب زده است.
مقام‌های هندی اعلام کرده‌اند که به اثر یکی از شدیدترین سیلاب‌ها در ایالات جنوبی «کرالا» تاکنون ۳۷ تن کشته شده و ده‌ها هزار نفر دیگر به اردوگاه‌های نجات منتقل شده‌اند.
از چهار روز گذشته تاکنون مناطق شمالی و مرکزی و همچنان ایالات کرالا واقع در جنوب هند شاهد بارنده‌گی‌های شدید بوده است.
مقامات ایالتی اعلام کردند که برای اسکان کسانی که خانه‌های خود را بر اثر سیلاب از دست داده اند ۴۳۹ ارودگاه نجات از سوی دولت فراهم شده است.
همچنین زمین‌ها و محصولات کشاورزی به وسعت ۲۷ هزار هکتار در این ایالت به دلیل وقوع سیل صدمه دیده اند.
تخمین زده می‌شود که هزینه این خسارت‌ها به ۵۰ میلیون دالر برسد.
راجنات سینگ، وزیر کشور هند قرار است امروز (یکشنبه) برای بررسی اوضاع و نظارت بر عملیات‌های امداد و نجات به ایالت کرالا سفر کند.
ایالات کرالا که دارای ۴۴ رودخانه است در سال ۱۹۲۴ شاهد شدیدترین سیل به دلیل بارنده‌گی‌های فصلی بود.
سازمان هواشناسیی پیشبینی کرده است که بارنده‌گی‌های شدید تا تا تاریخ پانزده ماه آگست ادامه خواهد داشت و این امر خطر وقوع سیل در مناطق با ارتفاع کم را افزایش می‌دهد.
همچنین سیل در ایالات‌های شمال شرقی هند از جمله اسام، تریپورا و مانیپور در یک ماه گذشته سبب جا به‌جایی نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر شده است.
براساس گزارش‌های منتشر شده براثر وقوع سیل و رانش زمین در سال گذشته بیش از ۹۰۰ تن در هند جان باخته اند.
هند در کنار زلزله تقریبا هر سال تحت تاثیر شرایط آب و هوایی شدید مانند توفان، رانش زمین و سیل قرار می گیرد.
کشاورزی یکی از بخش‌های بسیار بزرگ در هند محسوب می شود و بلایای طبیعی از جمله سیل و خشک‌سالی می تواند بر اقتصاد این کشور بسیار تاثیرگذار باشد.
زنده‌گی بیش از ۶۰ درصد از مردم هند به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشاورزی وابسته است.
باران‌های موسمی (مانسون) که از جون تا سپتامبر به طور منظم در هند ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی دراین کشور برجای می‌گذارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.