بیش از ۱۰ هزار نیروی جدید به پولیس پیوستند

- ۰۴ سنبله ۱۳۹۱

سخنگوی وزارت داخله افغانستان روز گذشته گفت، بیش از ۱۰ هزار نیروی پولیس آموزش‌های لازم را برای بالا بردن و تقویت ظرفیت و توانایی‌های دفاعی سپری کرده و طی چهار ماه گذشته به جمع پولیس‌های ملی کشور پیوسته‌اند.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله در یک کنفرانس خبری مشترک با جنرال گانتر کاتز، سخنگوی نیروهای ناتو و نیروهای بین‌المللی در افغانستان گفت: در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ پرسنل و افسر پولیس آموزش‌های خود را در سراسر این کشور و طی چهار ماه گذشته به پایان رسانده‌اند.
وی همچنین اعلام کرد که ۳۰۰ نیروی پولیس آموزش‌های خود را در مصر به پایان رسانده و به خدمت نیروی پولیس ملی افغانستان درآمده‌اند. طی ماه‌های آینده هم ۸۰۰ پولیس دیگر به مصر اعزام می‌شوند تا در برنامه‌‌های آموزش شرکت کنند. علاوه بر این ۱۵۰۰ افسر پولیس افغان هم به ترکیه می‌روند.
جنرال کاتز نیز در این کنفرانس خبری افزود: کیفیت و کارایی نیروهای امنیتی افغانستان هر روز در حال بهتره شدن است. شما می‌توانید این موضوع را در روند گذار که همان انتقال کنترل امنیتی نقاط مختلف این کشور به دست این نیروهاست، نظاره‌گر باشید.
گروه‌های آموزشی ایساف که مسوولیت آموزش و تعلیم نیروهای امنیتی و پولیس افغانستان را برعهده دارند، در حال واگذاری تمام مسوولیت‌ها به این نیروها هستند. به زودی سربازان و نیروهای پولیس افغانستان خودشان به تنهایی در عملیات‌ها شرکت می‌کنند.
هم‌اکنون کنترل بیش از ۵۰ درصد افغانستان در اختیار نیروهای افغان است و این روند تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی که تمام نیروهای خارجی از این کشور خارج می‌شوند، به طور کامل در اختیار سربازان افغان قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.