وزارت سرحدات اقوام و قبایل: دستگاه‌های امنیتی نیاز به پالایش دارند

گزارشگر:یک شنبه 4 سنبله 1397 - ۰۳ سنبله ۱۳۹۷

وزارت سرحدات، اقوام و قبایل دیروز شنبه(۳ سنبله) از روز جهانی قربانیان تروریسم، طی مراسمی در کابل تجلیل کرد.
محمد سالم حسنی مشاور وزارت سرحدات، اقوام و قبایل گفت: تروریسم در خط مقدم جنگ نیست که شناسایی شده و از بین برده شود بلکه مخفی‌است و هدف آن ضربه‌واردکردن به‌جان و مال مردم می‌باشد.
mandegar-3آقای حسنی افزود: هدف تروریسم جنگ روانی و ایجاد تفرقه میان اقوام باهم‌برادر افغانستان‌است و تلاش دارد تا انسجام جامعه را تحت نام «این که فلان قوم تروریست است و فلان مدنی» از بین ببرد.
مشاور وزارت سرحدات، اقوام و قبایل بیان داشت افتادن در دام تروریسم، هم‌کاری با آن‌ها و نشان‌دادن راه برای آن‌ها حرام است و نباید مردم زنده‌گی مسالمت‌آمیز خویش را قربانی اهداف شوم آن‌ها کنند.
آقای حسنی با بیان این‌که قربانی تروریسم همه‌گانی است، گفت: قربانی یک حملۀ انتحاری از همه اقوام و اقشار جامعه است به دلیل این‌که این شهدا با هیچ گروه و جریان سیاسی وابسته نیست، بلکه همه مظلوم واقع شده‌اند.
حسنی از حکومت می‌خواهد کسانی که در تامین امنیت مردم سهل‌انگاری می‌کنند، باید مجازات شوند تا دیگر مردم قربانی بی‌تفاوتی مسوولان امنیتی نباشد.
مشاور وزارت اقوام و قبایل می‌گوید: تا زمانی‌که فرهنگ معافیت از دستگاه امنیتی برداشته نشود، خون مردم افغانستان هم‌چنان جاری خواهد بود.
محمد یعقوب احمدزی معیین وزارت سرحدات، اقوام و قبایل نیز گفت: پدیدۀ شوم تروریسم همه جهان را تهدید می‌کند و ما باید مسوولانه در برابر این پدیدۀ شوم مبارزه کنیم تا صلح سراسری در کشور تامین شود.
سید جماالدین افغان یکی از قربانیان تروریزم در کشور می‌گوید: حکومت تاهنوز هیچ توجه به‌حال ما نکرده‌است و با ما به‌گونۀ تبعیض‌آمیز در جامعه رفتار می‌شود.
سید جماالدین افغان از حکومت می‌خواهد که برای خانواده‌های قربانیان تروریسم زمینۀ تحصیلات عالی را مساعد سازد و نگذارد مسوولان نهادهای حکومتی و مردمی با آن‌ها رفتار تبعیض‌آمیز کرده و به چشم حقارت نگاه کنند.
به‌اساس گزارش‌ها، افغانستان دومین کشور در جهان است که قربانی تروریسم بین‌المللی می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.