سرور دانش: برای تامین امنیت مراکز آموزشی تلاش جدی می‌شود

گزارشگر:دو شنبه 5 سنبله 1397 - ۰۴ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3پس از حمله بر مرکز آموزشی موعود در غرب کابل، شماری از نماینده‌گان اتحادیه‌های مراکز آموزشی و مکاتب خصوصی غرب کابل با معاون دوم ریاست جمهوری دیدار کردند.
در خبرنامه‌‌یی که دیروز یک‌شنبه(۴سنبله) از سوی دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری به نشر رسیده، آمده‌است که محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری برای رسیده‌گی به مشکلات امنیتی و رسیده‌گی به حملۀ اخیر انتحاری بر یک مرکز آموزشی، با شماری از نماینده‌گان مراکز آموزشی غرب کابل دیدار و گفت‌وگو کرده‌است.
آقای دانش در این دیدار ضمن ابراز هم‌دردی با خانواده‌های قربانیان حادثه دشت برچی، از تامین امنیت مراکز امنیتی در غرب کابل اطمنان داده و گفته است که هم‌کاری مردم و مسوولان نهادهای آموزشی با ارگان‌های امنیتی برای تامین امنیت شهروندان، مهم است.
او تاکید کرده که تامین امنیت مراکز آموزشی و حفاظت از جان شهروندان افغانستان وظیفه نهادهای امنیتی‌است و مسوولان امنیتی باید برای حفاظت از مراکز آموزشی تدابیر جدی را روی دست گیرند.
در این نشست معاون دوم رییس جمهور از نماینده‌گان اتحادیه‌های مراکز آموزشی و مکاتب خصوصی خواسته است تا فهرستی از تمامی مراکز آموزشی و تعلیمی ترتیب کنند تا با هماهنگی بیشتر برای تامین امنیت این مراکز اقدام شود.
آقای دانش به نماینده‌گان نهادهای آموزشی به‌طور جدی وعده سپرده‌است که موضوع چگونه‌گی تامین امنیت مراکز آموزشی را بررسی خواهد کرد.
سرور دانش در حالی از تامین امنیت مراکز آموزشی در غرب کابل اطمنان داده‌است که که نزدیک به دوهفته پیش، یک حملهکنندۀ انتحاری دانش‌آموزان مرکز آموزشی موعود در غرب کابل را هدف قرار داد که نزدیک به ۶۰ نوجوان دانش‌آموز را کشت.
این حمله در داخل یک صنف درسی رخ داد که در آن بیشتر از ۱۵۰ دانش‌آموز حضور داشتند. ۷۰ دانش‌آموز دیگر در این رویداد زخمی شدند. مسوولیت این حمله را گروه داعش به‌عهده گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.