نماینده‌گان حذف شده: جنایت‌های رییس جمهور غنی را علنی می‌کنیم

گزارشگر:سه شنبه 6 سنبله 1397 - ۰۵ سنبله ۱۳۹۷

شماری از نامزدان حذف‌شده از فهرست نهایی انتخابات می‌گویند: زمانی که منافع رییس جمهور غنی در میان باشد، قانون و عدالت را زیر پا می‌کند. بنابر این جنایت‌های وی را علنی خواهیم کرد.
اسد الله شریفی یکی از کاندیدان حذف‌شده، روز دوشنبه (۵ سنبله) طی یک کنفرانس خبری گفت، به من تلفن شده که افراد مسلح غیرمسوول دارم، درحالی‌که این ادعا از سوی کمیسیون سمع شکایات بدون کدام سند و دلیل در برابر من صورت گرفته است.
mandegar-3او می‌افزاید: برخی از کاندیداهایی که صدها نوع جنایت را مرتکب شده‌اند و در مورد هرکدام ‌شان اسنادی وجود دارد، از فهرست حذف نشده‌اند. بنابر این با «آدمی مثل آریایی، رییس کمیسیون سمع شکایات انتخابات، انتظار برگزاری یک انتخابات شفاف را نداشته باشیم».
آقای شریفی هشدار داد که حکومت اگر جنایت من را ثابت کند، خودم به زندان می‌روم، در غیر این صورت، در برابر این بی‌عدالتی سکوت نخواهیم کرد. وی مدعی است که دلیل حذف من از فهرست کمیسیون این است که کمیشنران کمیسیون شکایات انتخابات یک صدهزار دالر از من درخواست کرده بودند، اما من نپرداختم.
از سویی هم، غلام‌حیدر جیلانی، یکی دیگر از کاندیدای حذف‌شده در این کنفرانس گفت: هیچ نهادی حق محروم‌کردن یک شهروند این کشور را از انتخاب‌شدن و انتخاب‌کردن ندارد. بنابر این اقدام کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی مبنی بر حذف بعضی کاندیداها عادلانه نبوده و غیرقانونی است.
وی نیز هشدار داد که اگر به خواست کاندیداهای معترض توجه نشود، آنان درب کمیسیون را مسدود می‌سازند.
قیس حسن یکی دیگر از کاندیدای حذف‌شده، گفت: کاندیداهای حذف‌شده مدت ۱۵روز اعتراض کردند، اما رییس جمهور غنی یک‌بار توجه نکرد و این ظلمی است که قابل تحمل نیست.
آقای حسن تاکید داشت، ریس جمهور زمانی که موضوع از بین‌بردن رقیب‌ها و یا منافع‌اش مطرح باشد، از عدالت و قانون خبری نیست و همه‌یی ارزش‌ها را زیر پا می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.