هیات ازبیکستانی در دیدار با مسوولان شرکت برشنا کار روی پروژۀ انتقال برق ۱۰۰۰ میگاوات جدی است

گزارشگر:چهارشنبه 7 سنبله 1397 - ۰۶ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3هیات ازبیکستانی در دیدار با مسوولان شرکت «برشنا» گفته‌اند که به‌خاطر سرعت‌بحشیدن روی کار پروژۀ انتقال برق ۱۰۰۰ میگاوات از این کشور به افغانستان، تلاش‌های جدی را به‌خرچ می‌دهند.
یک هیات ازبیکستانی به‌شمول «دیمتری کالبوسکی» رییس انستیتیوت مطالعات ساینسی ازبیکستان و عبدالخالق رییس شرکت «اوز الکتروست» همراه با وزیر خارجه این کشور به کابل آمده‌اند.
این هیات در دیدار با انجینر عبدالوکیل ناصری رییس عملیاتی و حمیدالله زاهد، سرپرست ریاست مالی و اداری شرکت برشنای افغانستان تعهد نموده‌اند که در بخش تسریع کار پروژۀ انتقال ۱۰۰۰ میگاوات برق این کشور به افغانستان تلاش‌های جدی آغاز گردیده و تا معیاد تعیین‌شده کار این پروژۀ بزرگ تکمیل خواهد شد.
رییس عملیاتی شرکت برشنا به جانب هیات اوزبیکستان گفته است که کار دیزاین و سروی پروژه انتقال ۱۰۰۰ میگاوات برق وارداتی ازبکستان به افغانستان به‌خوبی به پیش می‌رود.
هم‌چنان، او تاکید کرده است که تا هشت‌ماه آینده کار وصل لین برق وارداتی ازبیکستان از سرخان الی کابل تکمیل خواهد شد و از جانب ازبیکستان نیز خواسته است که مطابق قرارداد، در زمان تعیین‌شده، کار این پروژۀ بزرگ را در خاکش به اتمام برساند.
در همین حال هردو طرف در مورد افزایش برق وارداتی ازبیکستان به افغانستان از ۳۰۰ میگاوات به ۵۰۰ میگاوات نیز بحث و گفت‌وگو کردند.
انجینر عبدالوکیل ناصری، رییس عملیاتی شرکت برشنا می‌گوید که برای تحقق این امر، افزون بر تعویض کیبل که از بالای دریای آمو به افغانستان وصل است، باید ظرفیت سویچ‌ها در داخل خاک ازبیکستان نیز بلند برده شود.
در این دیدار آقای ناصری هم‌چنان، بیان داشت که در آینده هیاتی از شرکت برشنای افغانستان به ازبیکستان سفر خواهد کرد تا در مورد خرید تجهیزات برقی به‌شمول ترانسفارمرها، میترهای‌هوشمند، میترهای پیش‌پرداخت، میترهای دیجیتالی و دیگر تجهیزات مورد نیاز با شرکت‌های اوزبیکستانی وارد گفت‌وگو شوند.
قابل تذکر است که ازبیکستان هم‌اکنون ۳۰۰ میگاوات برق را به افغانستان صادر می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.