تحصیلات عالی در افغانستان باید با جهان هم‌سو شود

گزارشگر:چهارشنبه 7 سنبله 1397 - ۰۶ سنبله ۱۳۹۷

فیصل امین سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که حکومت الکترونیکی باید از وزارت تحصیلات عالی شروع شود و این وزارت با جهان هم‌سو شود تا سبب رشد علوم و گسترش ارتباطات گردد.
آقای امین که دیروز سه‌شنبه(۶، سنبله) در نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت گفت، کانکور امسال موفق‌ترین پروسه‌یی بود که از دو ویژه‌گی برخوردار بود؛ یکی اعتبارسازی در بین مردم به نسبت شفافیت امتحانات، دوم نبود تبعیض منفی و حضور پررنگ دختران می‌باشد.
mandegar-3وی افزود: وزارت تحصیلات عالی افغانستان باید با جهان هم‌سو شود و حکومت الکترونیکی باید از این وزارت شروع شود، زیرا سیستم الکترونیکی سبب رشد علوم و گسترش ارتباطات می‌شود.
آقای امین تصریح کرد: در سال‌های گذشته مشکلات فراوان وجود داشت و بورسیه‌ها از طریق احزاب و نهادهای دولتی داده می‌شد، اما اکنون این مشکل برطرف شده و بورسیه‌ها از طریق رقابت آزاد به افراد شایسته تعلق می‌گیرد.
سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی اظهار داشت: نصاب درسی کنونی کهنه بوده و نیاز به بروزرسانی دارد، بنابر این نصاب درسی ۳۸دانشکدۀ دولتی و ۳۱ دانشکدۀ خصوصی از سوی وزارت تحصیلات عالی بروز شده است.
این درحالی‌ست که نبود ظرفیت در جذب بیشتر دانشجویان از دلایل بنیادی روآوردن دانشجویان به نهادهای تحصیلات عالی خصوصی در کشور گفته می‌شود، اما راه‌یابی به این دانشگاه‌ها هم هزینه‌های هنگفت می‌خواهد؛ زیرا وجود فیس گزاف و پایین‌بودن کیفیت درسی شماری از موسسات تحصیلات عالی خصوصی همواره مورد انتقاد مردم بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.