سرپرست وزارت دفاع: ثبت دارایی‌های مقام‌ها نباید نمادین و ظاهری باشد

گزارشگر:دوشنبه 24 حوت 1394 - ۲۳ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3روند ثبت دارایی‌های کارمندان بلندرتبۀ وزارت دفاع روز یک‌شنبه آغاز شد. مقام‌های این وزارت می‌گویند که مبارزه با فساد اداری در اولولیت‌ کارهای‌شان قرار دارد
معصوم استانکزی، سرپرست وزارت دفاع در نشستی برای آغاز این روند از تمام کارمندان وزارت دفاع خواست تا برای ثبت دارایی‌های‌شان داوطلب شوند و هر یک نقطۀ پایانی برای فساد باشند. آقای ستانکزی بر پی‌گیری جدی این روند تأکید می‌کند و می‌افزاید: «نباید ثبت دارایی‌های مقام‌های بلندرتبه، ظاهری و نمادین باشد».
قدم‌شاه شهیم، رییس ستاد کل ارتش نیز در این نشست از ایجاد کمیتۀ شفافیت برای بررسی ثبت دارایی‌های مقام‌های بلندپایۀ وزارت دفاع خبر می‌دهد. آقای شهیم می‌گوید که با جدیت کامل در برابر فساد می‌ایستند و این پدیده را ریشه‌کن خواهند کرد.
سیدحسین فخری، رییس ادارۀ مبارزه با فساد اداری کشور در این زمینه می‌گوید که در گذشته‌ها ثبت دارایی‌های مقام‌های بلندرتبۀ دولتی با مشکلات زیادی روبه‌رو بود، اما اخیراً بسیاری از مقام‌های بلندپایه دارایی‌های خود را ثبت کرده اند و این روند روزبه‌روز در حال افزایش است.
بر پایۀ قانون اساسی افغانستان، دارایی‌های مقام‌های دولتی باید قبل و بعد از دوران خدمت‌شان ثبت شود.
بر بنیاد یافته‌های دیدبان شفافیت افغانستان حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور، کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهور پیشین، نجیب‌الله اوژن وزیر فواید عامه، داوود‌علی نجفی وزیر ترانسپورت و هوانوردی از حکومت پیشین و صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه، داوود‌شاه صبا وزیر معادن و پترولیم، سیدحسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت‌کننده‌گان و فیض‌محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف از مقام‌های حکومت وحدت ملی هستند که تاکنون دارایی‌های‌شان به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.