سخنگوی وزارت داخله: قاتل مشاور امریکایی ایرانی است

- ۰۵ جدی ۱۳۹۱

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان گفته است زنی که روز دوشنبه مشاور امریکایی را در مقر فرماندهی پولیس کابل به قتل رسانید، شهروند ایران است.
صدیق صدیقی روز گذشته به خبرنگاران گفت که قاتل این مشاور، نرگس نام دارد و گذرنامه او نشان می‎دهد که او «شهروند کشور ایران است».
آقای صدیقی افزود که نرگس چند سال پیش با یک افغان ازدواج کرد و در سال ۱۳۸۷ به ضمانت شوهرش به پولیس کابل پیوست.
سخنگوی وزارت داخله افزود که نرگس کارش را در پولیس کابل در یک حوزۀ امنیتی در شهر کابل آغاز کرد و بعد به بخش «حمایت از تساوی جنسیت و کودکان» در مرکز فرماندهی پولیس کابل منتقل شد.
صدیق صدیقی گفت: «در سوابق این خانم مسایل مشکوکی نیست که عمل این خانم را توجیه کند. تحقیقات نشان می‎دهد که وضعیت روانی این خانم کاملاً مشکل دارد.»
آقای صدیقی همچنین افزود که شواهد موثقی وجود ندارد و تحولات ۲۴ ساعت گذشته هم نشان نمی‎دهد که این مأمور پولیس با گروه‌های شورشی ارتباط داشته باشد.
او تاکید کرد که شلیک گلوله توسط این خانم به مشاور امریکایی یک اقدام «فردی» بوده و نرگس خودش تصمیم گرفته که اقدام به شلیک به سوی این همکار خارجی خود کند.
با این حال، وقتی از آقای صدیقی به صورت مشخص پرسیده شد که آیا این احتمال وجود دارد که نرگس با گروه‌های تروریستی و سازمان‌های استخباراتی ارتباط داشته باشد، پاسخ داد: «احتمالات زیاد است و هر چیزی ممکن است احتمال داشته باشد.»
به گفته آقای صدیقی، این زن سلاح‌اش را به صورت مخفیانه به داخل مقر فرماندهی پولیس برده و قصد داشته که وارد دفتر والی و یا فرمانده پولیس کابل شود، اما زمانی که به این کار موفق نشد، مشاور امریکایی را در محوطه مقر فرماندهی پولیس هدف تیراندازی قرار داد.
با این حال، آقای صدیقی تاکید کرد که بازجویی از این مأمور زن هنوز ادامه دارد و ممکن است در جریان بازجویی از او مسایل تازه‎یی کشف شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.