معاون دوم ریاست اجرایی: «مـن هـزاره‌ام نـه افغـان»

گزارشگر:یک شنبه 11 سنبله 1397 - ۱۰ سنبله ۱۳۹۷

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی با انتقاد از سیاست‏های حکومت، می‏گوید که اگر هم‌دیگر را قبول نکنیم، افغانستان به دهۀ هفتاد برخواهد گشت.
محمد محقق می‏گوید: حکومت وحدت ملی یک حکومت توافقی و مشارکتی بود، اما رییس حکومت وحدت ملی یک‌جانبه عمل کرد.
mandegar-3آقای محقق در صحبت با آریانا نیوز صحبت با اشاره به انحصارگرایی‌های ارگ گفته است که تیم خاصی این نهاد «حق ما» را تلف کرده است.
از سویی هم، معاون دوم ریاست اجرایی حکومت در ارتباط به انتخابات غزنی می‏گوید که حکومت و کمیسیون انتخابات در مورد چه‌گونه‌گی انتخابات غزنی تصمیم خلاف قانون گرفته است.
آقای محقق تاکید می‏کند که هر ولایت یک حوزۀ انتخاباتی است و غزنی نیز باید یک حوزه باشد.
معاون ریاست اجرایی در بخشی از صحبت‏هایش اضافه می‏کند که کمیسیون انتخابات ظرفیت برگزاری یک انتخابات شفاف را ندارد.
با این‌همه، محمد محقق طالبان و ناامنی را بزرگ‌ترین چالش برای انتخابات می‏داند و خاطرنشان می‏سازد که بیش از ۵۰درصد از خاک کشور در اختیار گروه طالبان قرار دارد.
هم‌چنان، در ادامۀ صحبت‌هایش با اشاره به این‌که حکومت همواره با راه‌اندازی پروسه‌های قومی چون شناس‌نامه‌های برقی در تلاش ایجاد شگاف میان اقوام بوده بوده است گفت: در واقعیت هرقوم هویت جداگانۀ خود را دارند و من هم هزاره‌ام نه افغان؛ مگر این‌که با فشار این موضوع را بر ما بقبولانند.
معاون دوم ریاست اجرایی با اشاره به تنش ایجاد شده در این اواخر در کشور گفت: تلاش‌های حکومت برای برقراری صلح و ثبات در کشور با شکست مواجه شده است و دولت شانس خود برای بازگرداندن تروریستان طالب به میز مذاکره را از دست داده‌ است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.