معینیت مبارزه با مواد مخدر: در یک ماه ۶۲۵ تُن مواد مخدر ضبط شده است

گزارشگر:دو شنبه 12 سنبله 1397 - ۱۱ سنبله ۱۳۹۷

معینیت پولیس مبارزه با مواد مخدر، می‌گوید که در یک ماه گذشته از سراسر کشور ۶۲۵ تُن مواد مخدر را کشف و ضبط کرده است.
خلیل بختیار، معیین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله می‌گوید: نیروهای امنیتی در ماه اسد سال جاری با انجام ۲۹۴ عملیات در ۳۴ ولایت کشور، بیش از ۶۲۵ تُن مواد مخدر شامل، هرویین، تریاک، چرس، مواد کیمیاوی و مشروبات الکُلی را کشف و ضبط کرده‌اند.
mandegar-3آقای بختیاری افزود که در پیوند به این قضایا ۳۵۹ فرد متهم به قاچاق و فروش این مقدار مواد مخدر بازداشت شده‌اند.
به گفتۀ آقای بختیار، در میان افراد بازداشت‌شده سه سرباز پولیس ملی، سه سرباز اردوی ملی و دو کارمند ریاست امنیت ملی نیز شامل‌اند که با قاچاق‌بران هم‌کاری می‌کردند.
این در حالی‌ست که حدود یک ماه پیش، ویس احمد برمک، وزیر امور داخله در نشست خبری گفت که یک-سوم از زندانیان کشور را قاچاق‌بران تشکیل می‌دهد.
در عین حال، شیرپاچا ارگونی، معاون والی پکتیکا نیز هنگام آتش‌زدن مواد مخدر ضبط‌شده در این ولایت گفت که در چندماه اخیر نیروهای امنیتی به‌ویژه پولیس مبارزه علیه مواد مخدر، مقدار ۲۹۰کیلوگرام چرس، یک کیلو و ۲۲۵گرام تریاک، بیش از یک کیلو هیرویین، ۱۶۶گرام مورفین، ۱۷لیتر مشروبات الکُلی و مقدار خشخاش را از ولسوالی‌های مختلف این ولایت کشف و ضبط کرده بودند.
او گفت که این مواد از نزد قاچاق‌بران و استفاده‌کنند‌ه‌گان به‌دست آمده بود و طوری‌که می‌بینید، حریق گردید. این پروسه در آینده‌ها نیز دوام خواهد کرد و ما به مبارزه علیه مواد مخدر متعهد هستیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.