وزیر دفاع بریتانیا: داعشی‌های افغانستان با بخش‌های تروریستی بریتانیا در ارتباط‌اند

گزارشگر:سه شنبه 13 سنبله 1397 - ۱۲ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده است که جنگجویان گروه‌ داعش در افغانستان با واحدهای تروریستی در بریتانیا ارتباط برقرار می‌کنند.
اندیپندینت به نقل از گوین ویلیام سون، وزیر دفاع بریتانیا که به افغانستان سفر کرده بود، نوشته است که هدف از برقراری ارتباط بین جنگجویان داعش در افغانستان و واحدهای تروریستی در بریتانیا، راه‌اندازی حملات تروریستی می‌باشد.
وزیر دفاع بریتانیا اولین مقام حکومتی است که جنگجویان داعش افغانستان را تهدید بالقوه برای امنیت بریتانیا خوانده است. او در جریان سفرش به افغانستان در گفت‌وگو با اسکاری نیوز، داعش را تهدید جدی برای منطقه به‌ویژه برتانیا خوانده است.
این مقام ارشد امنیتی بریتانیا گفته است: « آن‌چه که ما می‌بینیم این گروه یک تهدید جدی به بریتانیا است و ما باید اقدام کنیم و مطمئن شویم که در آینده شاهد حملاتی چون حملۀ منچستر نباشیم».
او تاکید کرده است که به‌طور مرتب گروه‌های تروریستی که در افغانستان فعالیت می‌کنند، را تحت نظر دارند و شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد این گروه‌های تروریستی نه تنها با بریتانیا بلکه با تمام قارۀ اروپا ارتباط دارند.
داعش در چندسال گذشته تبدیل به یکی از چالش‌های جدی امنیتی در افغانستان شده است. هرچند این گروه پایگاه اصلی خود در ننگرهار را از دست داده، اما هم‌چنان به حملات تروریستی ادامه می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.