مسوولان محلی ولایت غور: با وضعیت فعلی برگزاری انتخابات ناممکن است

- ۱۳ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3مقامات محلی در ولایت غور هشدار می‌دهند، در صورتی‌که ولسوالی‌های دولت‌یار، ساغر و تولک ولایت غور از طرف وزارت دفاع ملی تامین امنیت نشود، امکان برگزاری انتخابات دشوار خواهد بود.
محمد مهدوی عضو شورای ولایتی غور، با بیان این مطلب گفته که هدف اصلی طالبان مختل‌سازی پروسۀ انتخابات است و اگر در وضعیت امنیتی تغییر نیاید، انتخابات سراسری در کشور صورت نخواهد گرفت.
آقای مهدوی تصریح کرد: اکنون جنگ در سه ولسوالی غور جریان دارد و نیروهای محلی و خیزش‌های مردمی بدون هم‌کاری حکومت مرکزی توانایی مقابله با مخالفان را ندارند.
او خاطرنشان کرد که حدود ۹۰۰تن از خیزش‌های مردمی به‌خاطر حملات ناگهانی طالبان در قریه‌های‌شان مسلح شده‌اند تا از حریم‌شان دفاع کنند.
این عضو شورای ولایتی می‌افزاید: وضعیت امنیتی به‌حدی بد شده که سرمایه‌داران تمامی سرمایه‌های خود را از این ولایت بیرون کرده و هیچ امیدی برای تامین امنیت جان و مال شان ندارند.
او اضافه کرد که گروه طالبان زمانی به‌هدف خود می‌رسد که بتواند پروسۀ انتخابات را به‌چالش بکشد و نگذارد در تمامی نقاط کشور انتخابات برگزار شود.
از سویی هم عبدالحی خطیبی، سخن‌گوی والی غور نیز علاوه کرده که با وجود تلاش‌های زیاد نیروهای محلی و رسیدن ۷۰کوماندو از مرکز، هنوزهم نگرانی‌ها به‌خاطر موقتی‌بودن این کمک‌ها وجود دارد.
سخن‌گوی والی این ولایت افزوده که نیروهای کوماندو که برای کمک به این ولایت آمده‌اند بعد از عقب‌راندن مخالفان دوباره به مرکز برمی‌گردند و با این روش، طالبان به‎‌صورت کامل از این ولایت ریشه‌کن نمی‌شوند.
در همین حال؛ محمد رادمنش، معاون سخن‌گوی ورازت دفاع ملی می‌گوید: طرزالعمل استفاده از نیروهای اردو و کوماندو به‌گونه‌یی است که با از بین‌بردن و تحویل‌دادن مخالفان به ارگان‌های عدلی و قضایی دوباره به قرارگاه‌شان برگردند.
رادمنش یادآوری کرد که زمانی که نیروهای امنیتی محل، قادر به‌مقابله با مخالفان نباشند و نیاز به کمک‌های بیشتر داشته باشند، کوماندو فرستاده می‌شود، اما برای برقراری نظم نیروهای محلی ولایات، به اندازۀ کافی کوماندو وجود دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.