هفتۀ شهید و هفدهمین سال‌روز شهادت قهرمان ملی با کمپاین اهدای خون به نیروهای امنیتی آغاز یافت

گزارشگر:دوشنبه 19 سنبله 1397 - ۱۸ سنبله ۱۳۹۷

در ۱۷ سنبله و به مناسبت فرارسیدن هفدهمین سال‌روز شهادت قهرمان ملی و آغاز هفتۀ شهید، برخی مقامات حکومتی، سیاسیون و شهروندان برای نیروهای امنیتی- دفاعی کشور خون اهدا کردند.
عبدالله عبدالله، رییس‌اجرایی در مراسم اهدای خون به نیروهای امنیتی کشور، گفت: «کم‌ترین کاری که برای پاس‌داری از جان‌فشانی‌های نیروهای امنیتی – دفاعی کشور شده می‌تواند اهدای خون است؛ چون تعداد تلفات و زخمیان این نیروها نهایت زیاد است.
mandegar-3در عین حال، احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود، قهرمان ملی در حالی‌که گرامی‌داشت از این روز را از سوی جوانان و سیاست‌گران می‌ستاید، از جوانان می‌خواهد که کاری نکنند تا باعث اذیت و آزار مردم شود.
احمد مسعود افزود، جوانانی که به دنبال کاروان‌های رحمت‌اند، دارای احساس پاک هستند؛ اما هر وقت شما در هرگوشه‌یی‌که اگر کاروان وحشت را دیدید این‌ها نه از نشانی ما، نه زیر نظر ما و نه هم زیر تصویر قهرمان ملی به هیچ وجه به ما وابسته‌گی ندارند.
هم‌چنان، یونس قانونی، معاون پیشین رییس جمهور، بسم‌الله محمدی، وزیر پیشین داخله، فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه و شماری دیگر از سیاست‌گران و مقام‌های حکومتی روز شنبه به مناسبت هفتۀ شهید و هفدهمین سال‌روز شهات قهرمان ملی کشور به نیروهای امنیتی خون اهدا کردند.
یونس قانونی در بارۀ چه‌گونه‌گی یادبود از هفتۀ شهید گفت: امروز مردم افغانستان، به‌ویژه قوت‌های مسلح کشور که در واقع ادامه دهنده‌گان راه قهرمان ملی در خط دفاع از حریم وطن و مردم افغانستان هستند، مستحق و سزاوار اهدای خون و حمایت و پشتیبانی‌اند.
بسم‌الله محمدی وزیر پیشین دفاع با اشاره به جا‌فشانی نیروهای امنیتی کشور گفت: بعد از این، ما به‌مناسبت همین هفته خُرد و کلان جمع می‌شویم و خون می‌دهیم.
نزدیکان احمدشاه مسعود، از جوانان می‌خواهند که به‌جای گشت‌زنی در جاده‌ها، شلیک‌های هوایی و نیز مزاحمت به مردم، بیایند با اهدای خون‌شان از زخمی‌های نیروهای دولتی و شهروندان آسیب‌دیده، پشتیبانی کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.