ولسوالی‌ خم‌آب جوزجان به دست طالبان افتاد

گزارشگر:سه شنبه 20 سنبله 1397 - ۱۹ سنبله ۱۳۹۷

مقام‌های در جوزجان و میدان‌وردک، سقوط ولسوالی خم‌آب و درگیری شدید در مرکز ولسوالی دایمیرداد را تأیید کرده‌اند.
مل پاسوال فقیرمحمد جوزجانی، فرمانده پولیس جوزجان گفته که درگیری در ولسوالی خم‌آب این ولایت از ساعت چهار صبح دیروز آغاز گردید که منجر به سقوط این ولسوالی شد.
mandegar-3او افزود: «سقوط ولسوالی را من تأیید می‌کنم، تا هنوز جزییات تلفات آن مشخص نیست».
حکمت‌الله امین‌زاده، سخن‌گوی پولیس جوزجان گفت که در حمله طالبان بر ولسوالی خم‌آب این ولایت، هشت تن از نیروی امنیتی کشته شده و سه‌تن دیگر زخم برداشته‌اند.
هم‌چنان، او ادعا کرد که هشت جنگ‌جوی طالبان نیز در این درگیری کشته و ۱۹تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.
پولیس جوزجان تصرف ولسوالی خم‌آب را توسط طالبان، عقب‌نشینی تاکتیکی عنوان کرد.
حلیمه صدف، عضو شورای ولایتی جوزجان گفته که هم اکنون درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و طالبان در ساحه دیوقلعه جریان دارد و افراد ملکی نیز در این رویداد آسیب دیده‌اند.
خانم صدف افزود: «جنگ در ساحه‌یی به‌نام دیو قلعه جریان دارد، تلفات به مردم و به هردو طرف وارد شده، تیلفون‌ها قطع است، افراد ملکی هم کشته و شماری زخمی شده‌اند.
در این حال ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان نیز در اعلامیه‌یی تصرف ولسوالی خم‌آب توسط این گروه را تایید کرده است.
ولسوالی خم‌آب، در حدود ۱۷۰کیلومتری شمال مرکز ولایت جوزجان و در کنار رود آمو موقعیت دارد که با ترکمنستان هم‌مرز است.

نبرد در مرکز ولسوالی دایمیرداد
در عین حال، مقام‌های محلی میدان‌وردک نیز تأیید کرده‌اند که شب شنبه ۱۸ سنبله طالبان، داخل ساختمان مرکز ولسوالی دایمیرداد شده بودند؛ اما در حال حاضر، نبرد شدید در مرکز این ولسوالی جریان دارد.
داکتر محمدعارف شاه‌جهان، والی میدان‌وردک نیز با برخی از رسانه‌ها گفته که در ولسوالی دایمیرداد، هنوز جنگ جریان دارد، طالبان وارد ساختمان ولسوالی شده بودند و صبح دیروز قطعات کوماندو پایین شده و جنگ میان طالبان و کوماندوها در مرکز ولسوالی دایمیرداد جریان دارد.
از سویی هم حاجی احمد جعفری، عضو شورای ولایتی میدان‌وردک مدعی است که تمام پوسته‌های کمربندی مرکز ولسوالی و ساختمان آن در حال حاضر به‌دست طالبان است.
آقای جعفری، گفت: «دیشب چند سربازی که در مرکز ولسوالی باقی‌مانده بودند خود را کشیده و هیچ‌نوع حمایتی از طرف مقامات مرکزی دریافت نکردند و ولسوالی سقوط کرده است».
گروه طالبان تا کنون دراین باره چیزی نگفته است.
صبح امروز صلیب سرخ به ولسوالی دایمیرداد رفته تا کشته‌ها را از میدان جنگ انتقال دهد.
تا کنون آمار دقیق تلفات نیروهای امنیتی در ولسوالی دایمیرداد، معلوم نیست؛ اما روزهای گذشته مقام‌های محلی میدان‌وردک، کشته‌شدن ۱۳سرباز امنیتی را به شمول فرمانده امنیه این ولسوالی، تأیید کرده بودند.
مقام‌های محلی میدان‌وردک گفته‌اند که کم ازکم ۵۰تن از مخالفان مسلح دولت نیز در نبرد دوروز اخیر در ولسوالی دایمیرداد کشته شده اند.
شنبه‌شب گذشته، صدها تن از مخالفان مسلح دولت بر مرکز ولسوالی دایمیرداد ولایت میدان‌وردک، حملۀ تهاجمی انجام داده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.