حضور پر رنگ مردم در مراسم گل‌گذاری بر آرام‌گاه قهرمان ملی کشور- پنجشیر

گزارشگر:ناجیه نوری/ چهار شنبه 21 سنبله 1397 - ۲۰ سنبله ۱۳۹۷

مراسم گل‌گذاری بالای زیارت‌گاه شهید احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان در ولایت پنجشیر یک روز پس از ۱۸ سنبله/ شهریور با حضور مقامات حکومتی، رهبران سیاسی، شخصیت‌های جهادی – سیاسی، نهادهای مدنی و شماری زیادی از مردم برگزار شد.
در این مراسم که در آرام‌گاه قهرمان ملی کشور در پنجشیر برگزار شده بود، بسیاری از مقامت حکومتی و شخصیت‌های سیاسی با گذاشتن اکلیل گل، بر روح قهرمان ملی و سایر شهدای کشور التحاف دعا کردند.
mandegar-3داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی که صبح روز دوشنبه، ۱۹ سنبله/ شهریور، با شماری از اعضای کابینه، شخصیت‌های سیاسی و شهروندان کشور به ولایت پنجشیر رفته بود، در یک مراسم رسمی حکومتی بر آرام‌گاه شهید احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان اکلیل گل گذاشتند.
داکترعبدلله عبدالله در این مراسم گفت: آمرصاحب شهید در میان همه‌ مردم افغانستان از هر قوم و تبار جای‌گاه شاخص و برازندۀ، داشته و دارد.
داکترعبدالله با اشاره به گفت‌گوهای صلح گفت: به برکت خون مقدس شهدا، صلح با عزت و آبرومندانه در کشور برقرار شود. صلحی که در آن خیر همۀ‌ شهروندان افغانستان باشد؛ اما صلح مساله‌یی است که همه مردم در آن مسوولیت دارند و همه شهروندان به شمول احزاب سیاسی توقع نیز دارند.
او تاکید کرد: اما یک نکته را نباید فراموش کنیم، چتری را که نظام سیاسی ایجاد کرده‌است، اگر خودمان تقویت نکنیم، طرف مقابل تمکین نخواهد کرد؛ بنابراین همکاری‌های احزاب سیاسی، گروه‌های جامعه مدنی، شهروندان کشور با حکومت و شورای عالی صلح در راستای آوردن و برقراری صلح و امنیت ضروری و حیاتی است.
در همین حال محمد محقق معاون دوم ریاست‌اجرایی نیز در این مراسم رسمی، با گذاشتن اکلیل گل بر آرام‌گاه قهرمان ملی کشور بر روح تمامی شهدای کشور التحاف دعا کردند.
احمدولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید مسعود و رییس جریان سیاسی آجندای ملی نیز با شرکت در این مراسم و گذاشتن اکلیل گل بر آرام‌گاه قهرمان ملی، بر روح تمامی شهدای افغانستان التحاف دعا کردند.
بااین حال، از سراسر کشور اقشار مختلف مردم با حضور بر آرام‌گاه قهرمان ملی کشور و با گذاشت اکلیل‌های گل بر روح قهرمان ملی و سایر شهدایی کشور دعا کردند.
این درحالی‌ست که همه ساله مراسم گل‌گذاری بر آرام‌گاه قهرمان ملی کشور یک روز پس از ۱۸ سبنله روز شهادت قهرمان ملی کشور در ولایت پنجشیر برگزار می‌شود.
مردم با حضور در این مراسم گفتند: ما می‌خواستیم بیایم پنجشیر و آرام‌گاه قهرما ملی را از نزدیک بببنیم و چون از طبیعت زیبا پنجشیر زیاد شنیده بودیم، بنابراین خواستیم با استفاده از این فرصت پنجشیر را نیز ببینم و از طبیعت زیبا آن لذت ببریم.
و اما برای اولین بار پس از مراسم گل‌گذاری بر مزار قهرمان ملی کشور، امسال «شبی با قرآن» شبی که همه ساله در هفته شهید در کابل برگزار می‌شد، روز دوشنبه هفته روان در جوار آرام‌گاه قهرمان ملی کشور در ولایت پنجشیر راه اندازی گردید.
این برنامه از طرف بنیاد شهید مسعود با همکاری کاروان نور راه‌اندازی گردید که در آن تلأوت قرآن کریم، همراه با آموزه‌های دینی علمأ، روشن‌گری ابعاد معنوی قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود، و تیم آسمأالحسنأ، قرأئت و ادامه یافت.

احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور به تاریخ ۱۱ سنبله / شهریور سال ۱۳۲۳در ولایت پنجشیر به دنیا آمده و در ۱۸ سنبله/ شهریور سال ۱۳۸۰ توسط دو مرد عرب که خود را خبرنگاران معرفی کرده بودند، در خواجه بهاوالدین ولایت تخار به شهادت رسید.
mandegar-3

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.