نشست وزیـران خارجـۀ ناتـو دربـارۀ صلـح افغـانستان برگزار می‌شـود

گزارشگر:دو شنبه 12 قوس 1397 - ۱۲ قوس ۱۳۹۷

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست آیندۀ خود درباره مسایل متعددی از جمله وضعیت امنیتی افغانستان و روند صلح این کشور گفت‌وگو می‌کنند.
نشست ناتو با محوریت افغانستان پنجم دسامبر و با اشتراک وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان و تمام کشورهای شرکت کننده در ماموریت «حمایت قاطع» برگزار خواهد شد.
mandegar-3یکی از مقامات ناتو گفته است که در این نشست صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجۀ افغانستان، کرنلیوس زیمرمن، نمایندۀ ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان و ژنرال آستین اسکات میلر، فرمانده نظامیان امریکایی و ناتو در افغانستان نیز حضور خواهند داشت.
براساس این گزارش، برای شرکت در این دیدار همچنین از نماینده‌گان امارات متحده عربی، قطر، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بانک جهانی نیز دعوت شده‌اند.
این مقام ناتو گفته است: در این نشست انتظار داریم که وزیران خارجه از طریق ادامه مشارکت در ماموریت حمایت قاطع و تأمین مالی نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۴ بر ادامه کمک‌های این سازمان به دولت افغانستان تأکید کنند.
ناتو در این دیدار همچنان از دولت افغانستان می‌خواهد تا به تعهدش برای حرکت در مسیر اصلاحات، از جمله ارتقای حقوق بشر، حکومت‌داری خوب و مبارزه با فساد پابند باشد.
این مقام ناتو گفته است که وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی همچنان بر حمایت خود از رهبری صلح به رهبری و مالکیت افغانستان تأکید کرده و با همتای افغانستانی خود نیز در این باره تبادل نظر خواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.