غنی در دیدار با مدیران مکاتب خصوصی غرب کابل: حمله بر غرب کابل، حمله بالای وحدت، اتحاد و وفاق مذهبی ماست

گزارشگر:داود مکارم/ دو شنبه 26 سنبله 1397 - ۲۵ سنبله ۱۳۹۷

محمداشرف غنی، رییس حکومت وحدت ملی در دیدار با مدیران مکاتب غرب کابل گفت که حکومت برای رفع تهدیدات علیه مکاتب خصوصی و آموزشی غرب کابل اقدام می‌کند.
آقای‌ اشرف غنی از مدیران مکاتب خصوصی غرب کابل خواسته که مشکلات و تهدیدات را در هماهنگی با نهادهای امنیتی شناسایی و مورد بررسی قرارد داده و نهادهای مسوول موظف است که برای رفع آن اقدام کند.
mandegar-23در خبرنامه‌یی که از طرف ارگ نشر شده، آمده است که محمداشرف غنی در دیداری که با شماری از مدیران مکاتب خصوصی غرب کابل شام روز شنبه (۲۴ سنبله) داشت، تاکید کرده که امنیت نهادهای آموزشی غرب کابل در اولویت قرار دارد.
محمداشرف غنی گفته که حمله بالای غرب کابل، حمله بالای وحدت ملی، اتحاد و وفاق مذهبی ما می‌باشد.
او افزوده که به‌خاطر بهترشدن وضعیت امنیتی در شهر کابل، در رهبری امنیتی کابل تغییرات جدی به‌میان آمده و اشخاص با تجربه به‌کار گماشته شده‌اند.
آقای غنی از آنان خواست که مشکلات و تهدیدات را در هماهنگی با نهادهای امنیتی مورد بررسی قرار داده و حکومت برای رفع آن اقدام می‌کند.
محمداشرف غنی گفت که کابل به چهار زون امنیتی تقسیم شده و در فرمان‌دهی پولیس کابل، یک معاونیت صرفاً مسوولیت امنیت غرب کابل را دارد. وی هم‌چنان به سرپرست وزارت معارف هدایت داد که در مشورت با مدیران مکاتب خصوصی، روی تعدیل مقررۀ مکاتب کار کنند و نشستی را با مدیران مکاتب خصوصی انجام دهد.
آقای غنی تاکید کرد که باید مکاتب خصوصی از یک مرجع جواز خویش را اخذ کنند و به کاغذپرانی پایان داده شود.
آقای غنی هم‌چنان به وزارت مالیه، ادارۀ امور و شرکت برشنا هدایت داد تا خواست‌های مدیران مکاتب خصوصی در زمینۀ کاهش مالیات و قیمت برق را مورد بررسی قرار داده برای حل آن اقدام نمایند.
هم‌چنان در این دیدار، محمد عارف فطری و سیدعبدالله احمدی به نماینده‌گی از دیگران مشکلات امنیتی مکاتب خصوصی غرب کابل را با رییس حکومت وحدت درمیان گذاشته و خواستار توجه جدی به تامین امنیت مراکز آموزشی غرب کابل شدند.
آنان گفتند که دشمنان افغانستان از مراکز علمی و آموزشی در هراس‌اند و ضرورت به تامین امنیت بیشتر این مراکز محسوس است.
آنان از حکومت خواستند که به امنیت کابل – به‌خصوص غرب کابل و نهادهای آموزشی – توجه بیشترصورت بگیرد و گفتند که مردم و مدیران نهادهای آموزشی آمادۀ هرگونه هم‌کاری با نهادهای دولتی و امنیتی هستند.
مدیران مکاتب غرب کابل در دیدارشان با آقای غنی تاکید کردند که دشمن غرب کابل را مورد هدف قرار داده و هدف‌شان آسیب رساندن به‌وحدت ملی و مذهبی مردم افغانستان است و ما اجازه نخواهیم داد که تروریستان به چنین هدفی دست یابند.
مدیران مکاتب خصوصی خواستار تغییر در قوانین مکاتب خصوصی، کاهش مالیات، لغو جوازهای غیرضروری، دستیابی به کتاب از طریق وزارت معارف و کاهش قیمت برق مراکز آموزشی شدند و هم‌چنان خواهان عضویت سه‌تن از نماینده‌های مکاتب خصوصی در شورای عالی منابع بشری گردید.
این دیدارها درحالی‌ صورت می‌گیرد که روز چهارشنبه ۲۴ اسد انفجاری در مرکز آموزشی موعود در دشت برچی صورت گرفت که ۴۸نفر کشته و ۶۷نفر زخم برداشت. هم‌چنان، در حملات پی‌هم در باشگاه ورزشی میوند نیز شماری کشته و زخمی شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.