فرانسه عالی‌ترین مدال را به شهزاده کریم آقاخان داد

گزارشگر:یک شنبه 1 میزان 1397 - ۳۱ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه در مراسمی، والاترین مدال افتخار کشورش را به شهزداده کریم آقاخان، چهل‌ونهمین امام اسماعیلیان جهان اعطا کرد.
مراسم اعطای مدال افتخار فرانسه برای شهزداده کریم آقاخان در ارگ ریاست‌جمهوری آن کشور برگزار گردیده بود و در آن، آقای مکرون از کارکردهای آقاخان در جهان به‌خوبی یادکرد.
این مدال قبل ازین به شهزادۀ انگلستان، شاه اردن و امپراتور جاپان داده شده ‌است.
مقام‌ها در دولت فرانسه گفتند که شهزاده آقاخان به‌صورت بی‌وقفه به مدت ۶۰سال در راستای صلح و ثبات و برابری در جهان کار کرده ‌است.
در عین زمان، شهزاده کریم آقاخان از کمک‌های دولت فرانسه به شبکۀ توسعه‌یی آقاخان قدردانی کرد و افزود که هم‌‎یاری نهاد امامت اسماعیلیه با فرانسه، بی‌نهایت مهم می‌باشد.
گفتنی‌ست که شبکۀ انکشافی آقاخان درست حدود ۱۰سال قبل، هم‌کاری خود را با دولت فرانسه آغاز کرد و تا هنوز کمک‌های مالی آن کشور به این نهاد جریان دارد.
شبکۀ انکشافی آقاخان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای توسعه‌یی در جهان است که در حال حاضر، کمک‌هایش در بخش رشد اقتصاد، اجتماع و فرهنگ در برخی از کشورهای جهان مانند افغانستان جریان دارد.
گفتنی‌ست که بنیاد انکشافی آقاخان از زمان پسا از طالبان، یکی از حامیان اصلی دولت افغانستان است که در مدت ۱۸سال گذشته، میلیون‌ها دالر برای بهبود وضعیت زنده‌گی مردم هزینه کرده‌ است.
به اساس اطلاعات مسوولان بنیاد انکشافی آقاخان، این نهاد در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، قندر، سمنگان، پروان، بامیان، میدان وردک و کابل برای بهبود زنده‌گی مردم کار می‌کند که در پهلوی آن به صدها تن زمینۀ کاریابی مساعد گردیده ‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.